• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sacensību spēles vārdu krājuma apguves veicināšanai angļu valodas stundās 4. klasē

Thumbnail
View/Open
299-64748-Dilevka_Regina_rd07005.pdf (5.787Mb)
Author
Diļevka, Regīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augustāne, Inta
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Dažāda veida spēles tiek izmantotas angļu valodas stundās, bet sacensību spēļu efekts uz vārdu krājuma apguvi 4. klasē ir maz pētīts temats. Darbs ir uzrakstīts, lai izpētītu sacensību spēļu ietekmi uz vārda krājuma apguvi, izmantojot tās mācību stundās. Lai izpētītu šo jautājumu tika izmantotas sekojošas metodes: anketa skolēniem, lai noskaidrotu viņu attieksmi pret spēļu izmantošanu stundā, tests, kurš varētu palīdzēt novērtēt jaunā vārdu krājuma zināšanas un anketa skolotājiem, lai noskaidrotu viņu attieksmi pret sacensību spēļu izmantošanu stundās. Rezultāti parādīja sacensību spēļu pozitīvo ietekmi uz vārdu krājuma apguvi. Sacensību spēles saņēma pozitīvas atsauksmes no skolēniem un skolotājiem, nodrošināja pozitīvu atmosfēru klasē un motivēja skolēnus mācīties angļu valodu. Diplomdarbā ir izteikti ieteikumi turpmākajām pētījumam par šo tēmu.
 
There are many kinds of games used during the English language lessons, but it has not been studied much how competitive games can help to acquire vocabulary in Form 4. The Diploma Paper is written to explore the impact of competitive games on vocabulary acquisition by implementing them into the lessons. To investigate this question the author used the questionnaire for learners to become familiar with their attitude towards this question; the test which would help to assess the knowledge of new vocabulary; and the questionnaire for teachers to study their attitude towards competitive games. The results have reflected the positive influence of competitive games on vocabulary acquisition. Competitive games appeared to have favorable responses from both learners and teachers, provided a positive atmosphere in the classroom and motivated learners to study English. Suggestions for the following study of the present Research topic are made in the Paper.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39519
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV