Skaneņu R un L mācīšana 5-6 gadus veciem bērniem pirmsskolā
Author
Gailāne, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā tika pētīta skaneņu R un L mācīšana 5 – 6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma mērķis: izpētīt skaneņu R un L mācīšanas paņēmienus 5 – 6 gadus veciem bērniem pirmsskolā. Autore uzskata, ka, ja bērns tiek iesaistīts koriģējoši attīstošā darbībā un tajā tiek izmantoti traucējumam atbilstoši vingrinājumi un spēles, tad skaneņu R un L mācīšana būs sekmīga. Balstoties uz teorētiskajā daļā izpētītajām autoru atziņām un viedokļiem, autore secināja, ka pareizai skaņu izrunai bērniem būtu jāizveidojas līdz 4 – 5 gadu vecumam, kas nozīmē, ka skaņu R un L aizstāšana, jaukšana, kropļošana un neizrunāšana šajā vecumā ir skaņu izrunas traucējums, kam nepieciešama korekcija. Darba autore praksē pārbaudīja un izmēģināja skaneņu R un L mācīšanas paņēmienus, kas lielākajā daļā gadījumu sekmējās ar šo skaņu apgūšanu. In the diploma paper there was studied the teaching of sonor sounds R and L for children 5 to 6 year old children in preschool. The aim of the research: to study the teaching methods of the sonor sounds R and L for children 5 to 6 year old children in preschool. The author believes that if the child is involved in corrective developmental activity and uses appropriate exercises and games for speech sound disorder, then the teaching of sonor sounds R and L will be successful. Based on the theoretical findings and opinions studied in the theoretical part, the author concluded that the correct speech sound pronunciation of children should be formed till the age of 4 – 5 years, which means that mixing, distortion or not pronunciation of sonor sounds R and L at this age is a speech sound disorder that needs to be corrected. The author of the paper checked and tested the methods of teaching the sonor sounds R and L in the practice, which in most cases succeeded in learning these sounds.