• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kooperatīvās mācīšanās komunikatīvās kompetences sekmēšana latviešu valodas stundās trešajā klasē

Thumbnail
View/Open
299-64941-Araka_Aleksandra_aa17043.pdf (1.696Mb)
Author
Araka, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Aleksandra Araka. Bakalaura darba tēma ir „ Kooperatīvās mācīšanās komunikatīvās kompetences sekmēšana latviešu valodas stundās trešajā klasē”. Darba mērķis ir teorētiski un empīriski izpētīt kooperatīvo mācīšanos komunikatīvās kompetences sekmēšanu latviešu valodas mācību procesā 3. klasē. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt kooperatīvās mācīšanās jēdzienu teorijā, raksturot principus un priekšrocības; 2.Pētīt 3. klases latviešu valodas mācību satura pārskatu komunikatīvās kompetences attīstīšanai; 3.Raksturot komunikatīvo kompetenci un tās nozīmi latviešu valodas apguves procesā; 4.Analizēt informāciju par kooperatīvās mācīšanās iespējām skolēnu komunikatīvās kompetences sekmēšanai 3. klasē; 5.Izstrādāt kritērijus kooperatīvo mācību efektivitātes novērtēšanai skolēnu komunikatīvās kompetences sekmēšanai. 6.Veikt situācijas sākotnējo izpēti x vidusskolas 3.b, 3.c un 3.d klasēs. 7.Veikt pedagoģisko izmēģinājuma darbību x vidusskolas 3.a, 3.b, 3.d klasēs. 8.Apkopot pētījuma rezultātus, izvirzot secinājumus un priekšlikumus. Darbs balstās kooperatīvās mācīšanās paņēmieniem, kuri sekmē komunikatīvo kompetenci latviešu valodas stundās trešajā klase. Teorētiskajā daļā tiek apkratītas atsevišķi kooperatīvās un komunikatīvās kompetences jēdzieni, kooperatīvās mācīšanās paņēmieni ar komunikatīvās kompetences sekmēšanu. Praktiskajā daļā tiek veikta novērošana un pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Bakalaura darba apjoms 77 lapaspuses, kuras ietver 4 tabulas, 7 diagrammas, 32 bibliogrāfiskā saraksta vienību skaitu, un 4 pielikumu skaitu.
 
Author: Aleksandra Araka. The theme of the Bachelor is "Promotion of cooperative learning communicative competence in the Latvian language classes in the 3rd grade." The aim of the paper is to theoretically and empirically investigate the communicative competence in cooperative learning in the teaching of the Latvian language in the 3rd grade. Research tasks: 1.To analyse the concept of cooperative learning in theory, to describe principles and advantages; 2.To study the study of the 3rd grade Latvian language study content for the development of communicative competence; 3.To describe the communicative competence and its role in the process of learning the Latvian language; 4.To analyse information about cooperative learning opportunities for promoting pupils communicative competence in class 3; 5.To develop criteria for assessing the effectiveness of co-operative learning in promoting communicative competence of pupils. 6.Take a preliminary study of the situation in x high school grades 3b, 3c and 3d. 7.Take a pedagogical trial at x high school grades 3a, 3b, 3c, 3d. 8.Summarize the results of the research, putting forward conclusions and suggestions. The work is based on collaborative learning techniques that promote communicative competence in the third lesson of the Latvian language. The theoretical part covers certain concepts of cooperative and communicative competence, co-operative learning methods with the promotion of communicative competence. Practical part is observation and pedagogical trial work. The volume of the bachelor paper is 77 pages, which includes 4 tables, 7 diagrams, 32 bibliographic list items, and 4 numbers of annexes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39529
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV