• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Trešo pušu e-maksājumu metožu ietekme uz patērētāju uzvedību Ķīnā

Thumbnail
View/Open
303-63204-Kang_Yiqi_yk16007.pdf (1.813Mb)
Author
Kang, Yiqi
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Karnups, Viesturs Pauls
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
ANOTĀCIJA Turpmākajā pētījumā galvenā uzmanība ir pievērsta trešās puses mobilo tiešsaistes maksājumu metodei un tās ietekmei uz patērētāju uzvedību Ķīnā. Ķīnā ir vērojama tendence – mobilo maksājumu metožu izmantošanas pieaugums. Mobilo maksājumu pakalpojumu tirgus pašlaik atrodas pārejas situācijā – no sākotnējo un neveiksmīgo darbību kursa uz daudzsološu izredžu nākotni, kā arī neskaidrības ar tehnoloģiskajām inovācijām. Balstoties uz šo attīstības stadiju, šī darba mērķis ir izpētīt faktorus un modeļus attiecībā uz mobilo maksājumu ietekmi uz patērētāju uzvedību. Faktori, kuri ietekmē mobilo ierīču uztveri un pieņemšanu ir īpaši būtiski un palīdz uzzināt vai mobilajiem maksājumiem ir pozitīva ietekme uz patērētāju izdevumu izturēšanos salīdzinājumā ar citiem maksājumu veidiem, piemēram, skaidras naudas un debetkarti. Turklāt šis pētījums sniedz lasītājiem ieskatu par konkrētām psiholoģiskajām pārmaiņām patērētāju vidū, pieņemot un nepārtraukti izmantojot mobilos maksājumus. Atslēgvārdi: trešās puses maksājums, mobilais maksājums, virtuālais naudasmaks, tiešsaistē, patērētāju uzvedība, izdevumu izturēšanās, Ķīna
 
The following study is focused on the third-party online mobile payment method and its influence on consumer behavior in China. In China, a trend of increasing usage of mobile payment method has been observed. The mobile payment service market is currently undergoing a process of transition from a course of tentative and unsuccessful operations, to a future of promising prospect as well as some uncertainties with underlying new technological innovations. On the basis of this stage of development, the aim of this thesis is to look into the factors and manners regarding the influence of mobile payments have on the consumer’s behavior, specifically, the factors which play a role in influencing consumer’s perception and adoption of mobile payment and whether mobile payments have positive effect on consumer’s spending behavior in comparison with other payment methods, such as cash and debit cards. Additionally, it gives readers a great insight into particular psychological changes in consumers along the way of adopting and continuously using mobile payment. Key words: third-party payment, mobile payment, e-wallet, online, consumer behavior, spending behavior, China
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39755
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV