• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Iepakojums kā patērētāju rīcību ietekmējošais faktors.

Thumbnail
View/Open
303-63385-Grike_Sigita_sg14040.pdf (1.707Mb)
Author
Griķe, Sigita
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Sigita Griķe. Bakalaura darbs “Iepakojums kā patērētāju rīcību ietekmējošais faktors”. Pārdomāts un labi izstrādāts iepakojums palīdz preci izcelt starp konkurentiem un ir pamanāmāks veikalu plauktos, kas veicina lielāku preču noietu. Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz iepakojuma teorētiskām atziņām, un patērētāju aptaujas rezultātiem izpētīt uzņēmuma “Milzu” un “Oho” brokastu pārslu iepakojumus, atklāt nepilnības un sniegt priekšlikumus šo iepakojumu pilnveidošanai. Darbs sastāv no ievada, četrām nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Pirmajā bakalaura darba nodaļā tiks izpētīti patērētāju rīcības teorētiskie aspekti un pirkuma lēmuma ietekmējošie faktori. Otrajā nodaļā tiks apskatīts iepakojuma raksturojums. Trešajā nodaļā tiks salīdzināti brokastu pārslu “Milzu” un “Oho” iepakojumi. Ceturtajā nodaļā tiks izanalizēti aptaujā iegūtie rezultāti. Un darba noslēgumā tiks apkopoti secinājumu un sniegti priekšlikumi. Pētījuma periods: 2018. gada janvāris – maijs. Darbs sastāv no 75 lapaspusēm, tajā ir 25 attēli, 1 tabula un 3 pielikumi. Atslēgvārdi: patērētāju rīcība, iepakojums, iepakojuma dizains, krāsu nozīme, brokastu pārslas “Milzu” un “Oho”.
 
Sigita Griķe. Bachelor work “Packaging as a factor affecting consumer behavior”. A thoughtful and well-designed package helps to highlight a product among competitors and is more prominent on store shelves, which promotes greater product sales. The aim of the Bachelor work: based on theoretical knowledge of packaging and consumer survey results to research the company “Milzu” and “Oho” breakfast cereal packages, to identify flaws and make suggestions for improving these packages. The Bachelor work consists of an introduction, four chapters, conclusions and suggestions. The first chapter will look at the theoretical aspects of consumer behavior and the factors influencing the purchase decision. The second chapter will look at the characteristics of the packaging. The third chapter will compare the company “Milzu” and “Oho” breakfast cereal packages. The fourth chapter will analyze the results of the questionnaire. And at the end of the work, will summarize the conclusions and make suggestions. Research period: 2018 January- May. The amount of work: 75 pages, including 25 pictures, 1 table and 3 appendixes. Keywords: consumer behavior, packaging, packaging design, color meaning, breakfast cereals “Milzu” and “Oho”.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39762
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV