dc.contributor.advisor | Šteinberga, Iveta | |
dc.contributor.author | Butāne, Rūta | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2018-07-02T01:09:42Z | |
dc.date.available | 2018-07-02T01:09:42Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | 66426 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39975 | |
dc.description.abstract | Maģistra darbā veikta dzelzceļa transporta (kravas dīzeļlokomotīvju, pasažieru dīzeļvilcienu un elektrovilcienu) analīze un inventarizācija pēc to tehniskās specifikācijas, enerģijas patēriņa un gaisa piesārņojošo vielu emisijām. Izvērtētas Starptautiskās dzelzceļu savienības un Eiropas Vides aģentūras emisiju novērtēšanas aprēķina metodes, kuras metodoloģiski ir līdzīgas (tiek izmantoti emisiju faktori un degvielas patēriņa rādītāji), taču sniedz atšķirīgus rezultātus. Darba rezultāti liecina, ka UIC metode ir piemērotāka dzelzceļa ritošā sastāva emisiju novērtēšanai augstākas detalizācijas pakāpes dēļ. Balstoties uz UIC metodiku un emisiju faktoriem, izstrādāts emisiju kalkulators kravas dīzeļlokomotīvju, pasažieru dīzeļvilcienu un elektrovilcienu radīto emisiju novērtēšanai Latvijas teritorijas dzelzceļa infrastruktūras tīklā. | |
dc.description.abstract | The master's thesis deals with the analysis and inventory of rail transport (cargo diesel locomotives, passenger diesel trains and electric trains) according to their technical specifications, energy consumption and air pollutant emissions. Comparison of emission calculation and evaluation methods of the International Union of Railways and the European Environment Agency, which are methodologically similar (emission factors and fuel consumption indicators being used), but yield different results. The results of the work show that the UIC method is more suitable for assessing the emissions of railway rolling stock due to the higher degree of output data detail. Based on UIC methodology and emission factors, an Emission Calculator for assessing emissions from freight diesel locomotives, passenger diesel and electric trains was developed for the railway infrastructure network of the territory of Latvia. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Vides zinātne | |
dc.subject | dzelzceļa transports | |
dc.subject | emisijas | |
dc.subject | emisiju faktori | |
dc.subject | UIC metode | |
dc.subject | EMEP metode | |
dc.title | Dzelzceļa ritošā sastāva radīto emisiju atmosfērā matemātisko novērtēšanas metožu salīdzinošā analīze | |
dc.title.alternative | Comparative analysis of atmosphere pollution assessment mathematical evaluation methods for railway rolling stock. | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |