Pārliecināšanas līdzekļu lietojums reklāmtekstos
Автор
Katkovska, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šī darba mērķis bija identificēt pārliecināšanas līdzekļus reklāmā un noskaidrot to pielietošanas iemeslus, kā arī saprast kā Latvijas Universitātes Humanitāro zinātņu fakultātes studenti saprot pārliecināšanas līdzekļus. Šajā darbā tika analizēti sekojoši pārliecināšanas līdzekļi: modālie darbības vārdi, metafora, humors, kalambūrs, atkārtošana, vietniekvārda izmantošana, aliterācija, salīdzinājums, paralēlisms vai paralēlā konstrukcija un pavēles izteiksme. Izmantotās empīriskā pētījuma metodes bija teksta analīze un aptauja. Pētījums parādīja, ka reklāmās tiek izmantoti dažādi pārliecinošānas līdzekļi ar mērķi ietekmēt potenciālo patērētāju. Aptaujas analīze pierādīja, ka studenti spēj saprast un atpazīt reklāmā izmantotos valodas pārliecināšanas līdzekļus. The aim of this research was to identify means of persuasion in written advertisements and to find out the reasons why they are used there, as well as to understand how students of the University of Latvia in the Faculty of Humanities perceive persuasive means. Persuasive means analyzed in this research were modal verbs, metaphor, humor, pun, repetition, use of personal pronoun, alliteration, simile, parallelism or parallel construction and imperative clauses. The applied empirical research methods were text analysis and a survey. The research proved that advertisements use different types of persuasive means with the aim to influence the potential consumer. The survey analysis revealed that students are able to understand and recognize the use of persuasive language means in advertisements.