• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eiropas kopējās aviācijas politikas veidošana starptautiskajā politiskajā sistēmā

Thumbnail
View/Open
309-63689-Bratuskins_Viesturs_PolZ040155.pdf (547.0Kb)
Author
Bratuškins, Viesturs
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Āboliņa, Inese
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis bakalaura darbs pēta Eiropas kopējās aviācijas politikas veidošanu starptautiskajā politiskajā sistēmā. Darba izstrādes gaitā tiek izvirzīts mērķis – pamatojoties uz starptautisko attiecību skaidrojošajām teorijām, apskatīt Eiropas atvērto debesu politiku. Darba gaitā tiek skaidrota Eiropas aviācijas politika ar reālisma, neoreālisma, liberālisma un neoliberālisma teoriju palīdzību. Daba uzdevums ir apskatīt Eiropas Savienības darbības, veidojot kopējo Eiropas aviācijas politiku. Pētījumā tika izmantota gadījuma analīzes metode, par gadījumu tika ņemta Eiropas aviācijas politikas veidošana un no tās izrietošās sekas. Darba hipotēze - Eiropas vienotās gaisa telpas programma ir veiksmīgi atrisinājusi problēmas gaisa satiksmes jomā. Uz sākotnēji izvirzīto hipotēzi tiek atbildēts apstiprinoši, jo Eiropā kopējā lidojumu kavējumu statistika ir uzlabojusies un gaisa transportu vēl joprojām varam saukt par drošāko pārvietošanās līdzekli.
 
The batchelors research is about formation of European common aviation policy in international aviation political system. The purpose of the work is to look at European open skies policy through international relationa theory aproach. Through out the work author tried to explain the European aviation policy with realism, neorealism, libearalism and neoliberal theories. The task was to view European Union actions, while forming common European aviation policy. In research was used case study method, case was formation of European aviation policy and consequences that it caused. The hypothesis of the work – Single European skies programme has secsesfuly solved the problems ir air traffic industry. At the end it was concluded that hypothesis was proven right, because in Europe avarage flight delay statistics has improved and still we can say airtravel is the safest mean of transport.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40322
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV