• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklāmas festivāla “Adwards 2016., 2017.” integrēto reklāmas kampaņu izveide, naratīvs un interpretācija

Thumbnail
View/Open
309-65923-Krasovska_Linda_lk10169.pdf (3.231Mb)
Author
Krasovska, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Reklāmas festivāla “Adwards 2016., 2017.” integrēto reklāmas kampaņu izveide, naratīvs un interpretācija” mērķis ir izpētīt reklāmu struktūru, reklāmas autoru un mērķauditorijas vēstījumu interpretācijas salīdzinājumu, kā arī – definēt radošumu, radošās domāšanas teorijas un to pielietojumu. Teorētiskajā daļā aplūkots radošums reklāmas nozarē, reklāmas komunikācija, naratīva teorija un A. Ž. Greimsa aktantu naratīvā shēma. Pētījuma datu analīzei izmantota daļēji strukturētā intervija, kvantitatīvā un kvalitatīvā kontentanalīze. Secināts, ka ikdienas darbā apzināti netiek izmantotas radošās domāšanas tehnikas. Atsevišķu tehniku iezīmes vērojamas veidotajās kampaņās un ikdienas darbā. Trešdaļa auditorijas pārstāvju vēstījumu interpretē atbilstoši reklāmas autora gaidām, kā svarīgs aspekts sakritīgai interpretācijai tiek novērots pieredzes arguments. Darba struktūru veido teorētiskā, metodoloģiskā un empīriskā daļa, ko noslēdz secinājumi.
 
The aim of the Bachelor thesis “Creation, narrative and interpretation of integrated advertising campaigns in festival “Adwards 2016, 2017.”” is to explore the structure of the advertisements and compare the interpretation of the message in the auditorium and creators’ perceptions. Also - to define creativeness and creative thinking theories, usage of them. The theoretical part describes creativeness in advertising industry, advertising communication, narrative theory and A. J. Greimas actantial model. The study concludes that creative thinking theories are not used in everyday work deliberately. Some of techniques’ separate features were found in campaigns and everyday work. One third of target audience interprets the main message of advertisement the same way as advertisements’ authors. Self-experience is defined as important aspect for corresponding interpretation. The structure of this work consists of theoretical part, methodology, empirical part and a conclusion.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40406
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV