5-6 gadu vecu bērnu komunikatīvās kompetences attīstība multikulturālā klasē
Автор
Veidere, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba “5-6 gadīgu bērnu komunikatīvās kompetences attīstīšana multikulturālā klasē” galvenais mērķis bija saprast un analizēt, kā bērni dotajā vecuma grupā attīsta savu komunikatīvo kompetenci otrās valodas apguvē, ņemot vērā, ka valodas mācīšanās notiek iegremdēšanās tipa skolā un bērni nāk no dažādiem vidēm. Teorētiskā daļa kalpoja par pamatu komunikatīvās kompetences koncepta saprašanai un kā tā attiecās uz mūsdienu izglītības vidi. Ar savāktās izpratnes par kompleksiem komunikatīvās kompetences elementiem palīdzību kļuva iespējams pieiet 5-6 gadīgo bērnu komunikatīvās kompetences novērtēšanai otrā valodā. Komunikatīvā kompetence tika analizēta, izmantojot novērošanu, intervijas ar skolotajiem un novērtēšanu, izmantojot kontrolsarakstu. Master Thesis “Development of communicative competence of 5-6 year old children in multicultural classroom” main goal was to understand and analyze how children of the named age develop their communicative competence in the second language acquisition considering that language learning happens in immersion type of school and children come from diverse backgrounds. Theoretical part served as a basis for understanding the concept of communicative competence and how it applies in nowadays educational setting. With gathered notion of the complexity of elements in communicative competence, it became possible to approach children of 5-6 years in terms of evaluation of the development of their communicative competencies in second language. Communicative competence was analyzed using observations, interviews with teachers and assessment form of a checklist.