• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tūrisma pieprasījuma izmaiņu mūsdienu tendences.

Thumbnail
View/Open
303-65334-Zecmane_Arta_az07031.pdf (1.645Mb)
Author
Zecmane, Arta
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šķiltere, Daina
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Tūrisma nozare ir viena no straujāk attīstošajām nozarēm pasaulē, kas katru gadu apkalpo arvien vairāk tūristu. Nozare ir jūtīga satricinājumiem un atrodas pārmaiņu periodā. Latvijai, kuras tūrisms turpina ik gadu attīstīties trūkst unikālu un jaunu tūrismu piedāvājumu lai varētu veiksmīgi konkurēt ar lielajiem tūrisma tirgiem. Valsts plānošanas politika neveicina tūrisma attīstību. Maģistra darba mērķis ir izpētīt Latvijas tūrisma piedāvājumu un attīstības stratēģijas, izstrādāt priekšlikumus Latvijas tūrisma piedāvājuma konkurētspējas celšanai. Balstoties uz pētījumu rezultātiem, secināts ka tūrisms Latvijā turpina attīstīties, bet ir nepieciešami jauni produkti, kas veicinātu ceļotāju uzturēšanos Latvijā ilgāk. Maģistra darbs sastāv no 94 lapaspusēm, ietver 21 attēlus, 3tabulas. Atslēgas vārdi: Latvijas tūrisms, tūrisma tendences pasaulē, tūrisma attīstības stratēģijas, tūrisma produkts  
 
Tourism is one of the fastest developing industries in the world and every year it serves more and more tourists. Industry is sensitive to different shocks and now experience changes. In Latvia tourism continues to develop every year, but it lacks new and unique offers in order to successfully compete with large tourism markets. Government planning policy does not encourage the development of tourism either. Tourism supply and development, and to elaborate suggestions in order to raise competitiveness of tourism supply of Latvia. The results of the research show that tourism in Latvia continues to develop, but new products are necessary to encourage tourists to stay in Latvia longer. The Master's Paper consists of 94 pages and contains 96 pages. 21 pictures and 3 tables. Key words: Latvian tourism, tourism trends in in the world, strategies of tourism development, tourism product.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40540
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV