Pilsoniskās izglītības sasniegumus ietekmējošie faktori Latvijas skolās: Starptautiskais pilsoniskās izglītības pētījums – IEA ICCS 2016
Author
Smilga, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Čekse, Ireta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Pilsoniskās izglītības sasniegumus ietekmējošie faktori Latvijas skolās: Starptautiskais pilsoniskās izglītības pētījums – IEA ICCS 2016. Pētījuma mērķis ir analizējot ICCS 2016 pētījuma datus, noteikt pilsoniskās izglītības sasniegumus ietekmējošos faktorus un izstrādāt ieteikumus tās pilnveidē. Darbā veikta literatūras analīze par pilsonību, identitāti, piederību, pilsoniskās izglītības īstenošanas priekšnoteikumiem un piemēriem un skolu sasniegumu atšķirību cēloņiem. Empīriskajā daļā pēc ICCS 2016 pētījuma datiem noteikti sasniegumus ietekmējošie faktori. Rezulāti liecina — skolēnu sasniegumus ietekmē skolas lielums, sociāli ekonomiskais stāvoklis, klases klimats un diskusiju biežums mācību procesā. Pilsoniskās izglītības pilnveidē nepieciešamas reformas valsts līmenī, kā arī atvērtas un pozitīvas skolas vides nodrošināšana. Factors influencing citizenship education results in Latvia's schools: International Civic and Citizenship Education Study - IEA ICCS 2016. The aim of the study is to identify factors affecting citizenship education results and develop recommendations for its improvement by analyzing ICCS 2016 data. In literature analysis citizenship, identity, belonging, citizenship education examples and prerequisites and causes of the achieved results in different schools were reviewed. Through empirical analysis of ICCS 2016 study data, factors influencing these results were identified. Results indicated that factors affecting pupils’ results are school size, social economic status, classroom environment and discussion frequency during lessons. In order to develop citizenship education, it is necessary to carry out reforms at nation level and provide open and positive school environment.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Izglītības zinātnes sekcijas materiāli: Latvijas Universitātes 56. zinātniskā konference ,1997.gada 3.oktobris
Latvijas Universitāte; Izglītības pētniecības institūts; Grīnfelds, Andris; Kangro, Andris; Ceļdoma, Inta (L U Izglītības pētniecības institūts, "Mācību grāmata", 1997)Saturs: prof., Dr. habil. phys. Juris Zaķis Izglītība: zinātne vai valsts pārvaldes funkciju sfēra? 4 doc, Dr. paed. Oskars Zids Izglītības pētniecība un izglītības iestāžu darbība 7 doc, Dr. phys. Andris Kangro Izglītības ... -
Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas
Jankovska, Inga (Latvijas Universitāte, 2015)Maģistra darba tēma ir “Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas”. Darba mērķis salīdzināt pašvaldību un privāto pirmsskolas izglītības iestāžu darbības novērtējumus un ... -
ATEE Spring University "Teacher of the 21st century: quality education for quality teaching", May 2-3, 2008
Association of Teacher Education in Europe; University of Latvia. Faculty of Education and Psychology, Department of Education (University of Latvia Press, 2008)