Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu fiziskās attīstības sekmēšana kustību rotaļās
Author
Kručeka, Lilija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Bula-Biteniece, Inta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Agrīnās pirmsskolas vecuma bērnu fiziskās attīstības sekmēšana kustību rotaļās. Darba autors: Lilija Kručeka Darba vadītāja: Dr. paed. Inta Bula-Biteniece Darba saturs: Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Darbā ir ievads, secinājumi, priekšlikumi, literaturas saraksts, 2 tabulas, 23 attēli un 2 pielikumi. Darba apjoms 49 lapas. Analizēti 36 literatūras avoti. Pētījuma mērķis: Izprast agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu fizisko aktivitāti un sekmēt to kustību rotaļās. Pētījuma teorētiskajā daļā ir analizēta dažādu pedagogu un psihologu domas un attieksme par kustību attīstību bērnu dzīvē, par kustību rotaļu nozīmi bērna fiziskajā attīstībā. Tiek secināts, ka kustību aktivitātes ir neatņemama bērna dzīves sastāvdaļa. Darba praktiskajā daļā ir veikts pētījums par bērnu kustību aktivitāti ikdienā, pēc bērnudārza, vecāku domām par to un bērnu spēju kļūt drošākiem, stiprākiem, veicot vingrinājumus deviņu mēnešu laikā. Theme of the research: The promotion of physical development of preschool children by means of movement games. Author: Lilija Kručeka Advisor: Dr. paed. Inta Bula-Biteniece Content of the paper: The qualificotion paper consists of two parts – a theoretical and a practical part. The given paper has introduction, conclutions, proposals, bibliography, 2 tables, 23 pictures and 2 appendices. The length of the paper is 49 pages. 36 literary sources have been analysed. Aim of the research: To understand the physical activity of preschool children and to promote their movements in games. The theoretical part of the research analyzes the ideas of different teachers and psychologists their attitude to the development of movements in child’s life and the influence of movement games in child’s physical development. It is concluded that movement activities are an integral part of child’s life. In the practical part of the paper there is a research on the children’s everyday movements. The activities they do after kindergarden and the thoughts of their parents regarding children’s ability to become more open, sociolizing and stronger doing the exercises for nine months.