Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorKursīte, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:18Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67511
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45510
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes sekmēšana didaktiskajās spēlēs Darba autore: Inga Kursīte Darbs sastāv no: ievada, 2 nodaļām, priekšlikumiem, secinājumiem, literatūras saraksta, kā arī pielikumiem. Mērķis: Analizēt un pētīt didaktisko spēļu nozīmi lasītprasmes veicināšanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Teorētiskajā daļā tiek analizēts lasītprasmes jēdziens, pamatojoties uz vairāku pedagogu un psihologu atziņām: J. Līdaka, Z. Anspoka, A. Kauliņa, S. Tūbele, O. Ņesterovs, Ā. Ptičkina, N. Zaicevs, K. Ušinskis, N. Ratnieks, J. Zumbahs, H. Mandls. Tiek pievērta uzmanība vecākā pirmsskolas vecuma, 5-6 gadīgu bērnu vecumposma personības attīstībai, pētot nosacījumus, kas to ietekmē, ņemot vērā A. Golubevas, I. Puškareva, Ž. Piažē, G. Svences atziņas. Kā arī tiek raksturota rotaļa, tās nozīme bērna dzīvē, rotaļas iedalījums, didaktiskās spēles raksturojums un iedalījums un tās saistība ar lasītprasmi, atsaucoties uz V. Batņas, A. Vecgrāves, A. Šponas, I. Freibergas, D. Dzintares, D. Augstkalnes, D. Elkoņina, Ž. Piažē, H. Švarcmanes, O. Duna, D. Dodžes, D. Koraleka un P. Pizolongo atziņām. Empīriskajā daļā tika veikta praktiska izpēte, kā ar didaktisku spēļu palīdzību var sekmēt bērna lasītprasmes attīstību vecākajā pirmsskolas vecumā. Tika izvērtēts bērnu lasītprasmes attīstības līmenis no aprīļa līdz septembra mēnesim, attīstību sekmējot ar dažādu spēļu palīdzību, kā arī tika veikta analīze, salīdzinot rezultātus pētījuma sākumā un beigās. Empīriskā pētījuma rezultātā tika secināts, ka bērnu lasītprasmes attīstība tika sekmēta, jo bērniem tika piedāvātas dažādas vecumposmam atbilstošas didaktiskās spēles. Darba apjoms ir 56 lapaspuses, 6 pielikumi, 5 tabulas, 20 attēli. Darbā analizēts 31 literatūras avots, no kuriem 24 ir latviešu valodā, bet 7 svešvalodā.
dc.description.abstractName of the thesis: Enhancing reading literacy among elderly preschool children in didactic games Author of the thesis: Inga Kursīte The thesis consists: of introduction, two chapters, propositions, conclusion, references and appendix. The goal of the research: is to explore and analyse a meaning of didactic games for the reading literacy enhancement among elderly preschool children. The theoretical part: focuses on the definition of reading literacy based on the research of different educators and psychologists such as J. Līdaka, Z. Anspoka, A. Kauliņa, S. Tūbele, O. Ņesterovs, Ā. Ptičkina, N. Zaicevs, K. Ušinskis, N. Ratnieks, J. Zumbahs, H. Mandls. Furthermore, it investigates the factors of a personal enhancement of children age 5-6 based on the theories of A. Golubeva, I. Puškareva, Ž. Piažē, G. Svence. The first chapter also describes a definition of a game, its role in the child's life, play division, characterization and division of the didactic game and enhancement of the reading literacy based on the theories of V. Batņa, A. Vecgrāve, A. Špona, I. Freiberga, D. Dzintare, D. Augstkalne, D. Elkoņins, Ž. Piažē, H. Švarcmane, O. Dunns, D. Dodžes, D. Koraleks un P. Pizolongo. Practical part: a practical study was carried out how with didactic games can be promoted reading literacy enhancement among elderly preschool children. The development of children's reading literacy skills was assessed from April to September, promoting the development through various games, additionally an analysis was made, comparing the results at the beginning and the end of the study. Empirical research led to the conclusion that the enhancement of children's reading literacy was promoted, if children were offered a variety of different age-appropriate didactic games. The thesis contains: 56 pages, 6 appendices, 20 pictures, 5 tables, 31 references, 24 are in Latvian, but 7 are sources of literature in foreign languages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectVecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectBērnu lasītprasme
dc.subjectSekmēšana
dc.subjectDidaktiskās spēles
dc.subjectPedagoģiskais process pirmsskolā
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes sekmēšana didaktiskajās spēlēs
dc.title.alternativeEnhancing reading literacy among elderly preschool children in didactic games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record