• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērnu patstāvīgās darbības veicināšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-67691-Kletniece_Dace_dk17032.pdf (1.098Mb)
Author
Klētniece, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba temats: bērnu patstāvīgās darbības veicināšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā Darba autore: Dace Klētniece Darba vadītāja: Asoc. prof. Dr. Paed. Mg. Art. Ilze Briška. Mērķis: Izpētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības veicināšanas iespējas vizuālajā mākslā. Pētījuma objekts: vidējā pirmsskolas vecuma bērna patstāvība vizuālajā mākslā. Pētījuma priekšmets: vizuālās mākslas nodarbības vidējā pirmsskolas vecuma bērniem pedagoģiskajā procesā Hipotēze: vidējā pirmsskolas vecuma bērnu patstāvība vizuālās mākslas rotaļnodarbības laikā tiek sekmēta, ja: •Bērnu patstāvīgajai darbībai tiek nodrošināta atbilstoša vide. •Patstāvīgi veidotie darbi tiek lietoti praktiski •Pedagogs ir bērna atbalsts. Atslēgas vārdi: PATSTĀVĪBA, PATSTĀVĪBAS VEICINĀŠANA, VIZUĀLĀ MĀKSLA. Kvalifikācijas darba apjoms: attēli 12, tabulas 2 .izmantotās literatūras avoti 25
 
The theme of the work: Middle pre-school children independence promotion in visual arts in pre-school. The author of the work: Dace Klētniece The supervisor of the work: Asoc. Prof. Dr. Paed. Mg. Art. Ilze Briška. The goal of the research: Study middle pre-school children promotion possibilities in visual arts. The object of the research: Middle pre-school age children independence in visual arts. The subject of the research: Independence promotion to middle pre-school age children. Hypothesis: Middle pre-school age children independence in visual arts play-lesson is being promoted if: •Children independent activity is provided with appropriate environment. •Self-created works are used practically •Pedagogue is child’s support. Keywords: INDEPENDENCE, INDEPENDENCE PROMOTION, VISUAL ARTS. The content of the work: Pictures 12, tables 2, used information sources 25
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45537
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV