Bērnu agresīvas uzvedības novēršanas paņēmieni vecākajā pirmsskolas vecumā
Автор
Mārtiņsone, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu - “Agresīvas uzvedības novēršanas paņēmieni vecākajā pirmsskolas vecumā.” Darba mērķis ir teorētiski izpētīt agresijas veidus, dažādu autoru skatījumu uz agresiju, kā arī praktiski pētīt un teorētiski pamatot bērnu agresīvo uzvedību un izzināt bērnu agresīvas uzvedības novēršanas paņēmienus vecākajā pirmsskolas vecumā. Kvalifikācijas darbu veido divas daļas. Pirmajā daļā tiek definēts agresīvas uzvedības jēdziens un šī jēdziena atšķirīgā interpretācija dažādu autoru darbos. Tiek apskatīts bērnu agresīvas uzvedības raksturojums, kā arī tiek veikta attīstības likumsakarību analīze vecākajā pirmsskolas vecumā.. Tiek aprakstīti paņēmieni bērnu saskarsmes veicināšanai un agresijas mazināšanai pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Otrajā darba daļā tiek veikts pētījums par bērnu agresīvo uzvedību, novērojot to un analizējot. Pētījumā piedalās 23 bērni, vecumā no 6 līdz 7 gadiem. Pētījuma rezultāti ļauj secināt, ka jau bērnudārzā bērniem parādās dažādas agresivitātes izpausmes. Šīs problēmas bieži netiek laikus pamanītas, vai uzskatītas par maznozīmīgām. Tas savukārt var novest pie agresijas palielināšanās nākotnē. Kvalifikācijas darbs sastāv no 60 lappusēm, tsk. 5 tabulas, 1 attēls, 3 pielikumi. Izmantoti 50 informācijas avoti. Atslēgas vārdi: pirmsskola, agresija, emocijas, rotaļa. The theme of the Qualification Paper is ‘Prevention Methods of Aggressive Behaviour for Oldest Pre-schoolers’. The aim of the Paper is to theoretically analyse different types of aggression, different authors’ views on aggression, as well as theoretically substantiate aggressive behaviour of children in the oldest preschool age. The Qualification Paper consists of two parts. The first part defines the concept of aggressive behaviour and its various interpretations in the works of different authors. The characterization of aggressive behaviour of children is being examined as well as the analysis of the developmental regularities in the oldest preschool age. Lastly, ways how to promote children's communication and reduce aggression in the pedagogical process in the preschool is described. In the second part of the Paper, a research has been done by observing and analysing the aggressive behaviour of children. The research involved twenty-six participants aged 6 to 7. From the results of the research it can be concluded that various types of aggression manifest themselves already in the kindergarten. Unfortunately, these problems are often not identified early enough or they are considered to be minor. This, in turn, can lead to increase of aggression in the future. The Qualification Paper consists of 60. pages, including 5. tables 1. pictures, 3. appendixes. 50. sources have been used. Keywords: pre-school, aggression, emotions, play.