Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana sporta nodarbībās
Author
Martinsone, Aira
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma temats: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana sporta nodarbībās. Pētījuma mērķis: izpētīt pamatkustību attīstīšanas iespējas vidējā pirmsskolas vecuma bērniem izmantojot sporta nodarbības – kustību rotaļas. Atslēgas vārdi: pamatkustības, fiziskā attīstība, rotaļas, kustību rotaļas. Darba izpildes laikā par pētāmo problēmu informācija tika iegūta, izanalizējot pedagoģiski psiholoģiski zinātnisko literatūru. Tika izmantotas psihologu un pedagogu I. Bula – Bitenieces, G. Svences, D. Lieģenieces, D. Dzinteres, I. Stangaines, S. Laizānes, R. Karlovskas, I. Korotkova u.c. atziņas. Teorētiskajā daļā aplūkotas: pamatkustības raksturojums, to nozīmē bērna attīstība; vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums; sporta nodarbības pedagoģiskajā procesā; kustību rotaļas vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmētāja. Praktiskajā daļā pētītas kustību rotaļas izmantošanas iespējas vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību sekmēšanai. Veikta pedagoģiskā novērošana, un analizēti iegūtie pētījuma rezultāti. Apkopojot pētījuma rezultātus, var secināt, ka ievērojot konkrētu bērnu vecumposmu īpatnības un sistemātiski pareizi organizējot nodarbības, tiek sekmēta, bērnu pamatkustību apguve. Research topic: promotion of pre-school children's basic skills in sport lessons. Research purpose: to study basic ability development opportunities for children of pre-school age in sports - movement games. Keywords: basic skills, promotion, development, movement games. During the research on the investigated problem information was obtained by analyzing the pedagogical psychological scientific literature. The quotes were used by psychologists and educators, like I. Bula - Biteniece, G. Svence, D. Liegeniece, D. Dzintere, I. Stangaine, S. Laizane, R. Karlovska, I. Korotkova, and others. Theoretical part viewed: the basic skill characterization, its meaning in the development of the child; development characteristics of children in pre-school age; sports lessons in the pedagogical process; the motivation for acquiring the basic skills in pre-school age children. In the practical part, the possibilities of using the movement play for the promotion of the basic pre-school age children's pupils were studied. Pedagogical observation has been carried out and the obtained results of the research are analyzed. Summarizing the results of the research, it can be concluded that taking into account the specific features of particular age groups of children and systematically organizing proper classes, the acquisition of basic abilities of children is encouraged.