Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorLinde, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:53Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other68031
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45577
dc.description.abstractKvalifikācijas darbu izstrādāja Iveta Linde. Kvalifikācijas darba tēma ir “Krāsu uztveres sekmēšana 4-5 gadus veciem bērniem tēlotājdarbībā pirmsskolā”. Darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt, kā tēlotājdarbībā pirmsskolā sekmējama 4-5 gadus vecu bērnu krāsu uztvere. Lai sasniegtu šo mērķi jārealizē šādi uzdevumi: 1.Teorētiski analizēt literatūru par krāsu uztveri un to sekmēšanu. 2.Teorētiski analizēt literatūru par tēlotājdarbību pirmsskolā. 3.Teorētiski analizēt rotaļdarbību pirmsskolā. 4.Pārbaudīt teorētiskās atziņas empīriskā pētījumā un analizēt iegūtos rezultātus. Pētījums sniegs ieskatu, kas noderēs pedagoģiskajā darbā ar 4-5 gadu vecumposma bērniem, lai veiksmīgi sekmētu un attīstītu bērna krāsu uztveri. Pētījuma pirmajā nodaļā tiek aprakstītas dažādu autoru psiholoģiskās un pedagoģiskās atziņas par uztveri, uztveres veidiem un to veicināšanu. Kā arī tiek aprakstīts bērna psiholoģiskais raksturojums problēmas sakarā – uztveres īpatnības iezīmes pētījuma vecumā. Pētījuma otrajā nodaļā tiek aplūkotas dažādu autoru psiholoģiskās un pedagoģiskās atziņas par tēlotājdarbības procesu pirmsskolā, tiek aprakstīti dažādi tēlotājdarbības veidi. Pētījuma trešajā nodaļā tiek pētīta bērna krāsu uztvere un tās sekmēšana dažādos tēlotājdarbības veidos. Lai veiksmīgi veiktu pētījumu tika izvirzīti trīs kritēriji, pēc kuriem tika vērtēta bērnu krāsas uztvere. Apkopojot pētījuma laikā iegūtos rezultātus, tie tika attēloti tabulās, diagrammās un izanalizēti. Darbam ir šāda struktūra: anotācija (latviešu val. un angļu val.), ievads, 3 nodaļas, 7 apakšnodaļas, 6 secinājumi, literatūras un avotu saraksts, pielikumi. Teksts izklāstīts uz 54 lpp., tekstu ilustrē 2 tabulas, 8 attēli, literatūras un avotu sarakstā iekļauti 37 publikāciju un autoru nosaukumi. Darbam pievienoti 7 pielikumi.
dc.description.abstractThe qualification paper was drawn by Iveta Linde. The topic of the qualification paper is “Advancing Color Perception in Preschool Fine Arts for Children Aged from 4 to 5”. The purpose of the paper: to theoretically study and verify in practice how color per-ception can be advanced in preschool fine arts for children aged from 4 to 5. To this end, the following tasks must be accomplished: 1. Theoretical analysis of literature dedicated to perception of colors and advancement of perception. 2. Theoretical analysis of fine arts literature for preschools. 3. Theoretical analysis of playing activities in preschools. 4. To verify theoretical findings in an empirical study and to analyze results obtained. The study will provide insights valuable in pedagogical work with children aged from 4 to 5 for the purposes of successfully advancing and developing color perception. The first chapter of the paper looks into psychological and pedagogical findings of dif-ferent authors about perception, types of perception and advancing thereof. The chapter also addresses children’s psychological characterization for the purposes of the issue at hand – per-ception peculiarities within the studied age range. The second chapter looks into psychological and pedagogical findings of different au-thors about fine arts processes in preschools, describing various types of fine arts. The third chapter of the paper studies children’s color perception and advancing of the perception through various types of fine arts. Three criteria were set for a successful study and assessment of children’s color perception. Gathered study results were depicted in tables and charts and then analyzed. Structure of the paper: annotation (Latvian and English), introduction, three chapters, seven sub-chapters, six conclusions, list of literature and other sources, annexes. Overall text on 54 pages, with 2 tables, 8 figures; list of literature and other sources includes 37 publication and author names. The paper holds 7 annexes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectuztvere
dc.subjectkrāsa
dc.subjectnianses
dc.subjecttēlotājdarbība
dc.subjectsekmēšana
dc.titleKrāsu uztveres sekmēšana 4-5 gadu veciem bērniem tēlotājdarbībā pirmsskolā
dc.title.alternativePromotion of color perception for children aged 4-5 years in performing at pre-school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record