4-5 gadu vecu bērnu krāsu uztveres sekmēšana tēlotājdarbībā pirmskolā
Author
Eihenbauma, Poļina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: 4-5 gadus vecu bērnu krāsu uztveres sekmēšana tēlotājdarbībā pirmsskolā. Darba autore: Polina Eihenbauma Zinātniskā vadītāja: Doc.Dr.paed D.Kalēja-Gasparoviča Kvalifikācijas darba apjoms: 54 lpp., 5 tabulas, 5 attēli, 8 pielikumi, 40 literatūras avoti. Darba teorētiskajā daļā analizēta 4-5 gadu vecuma bērnu krāsu uztveres attīstība un tās sekmēšana caur tēlotājdarbību pirmsskolā. Darba praktiskajā daļā veikta bērnu prasmju novērtēšana pirms un pēc pētījuma, novērošana, novadītas 8 nodarbības. Veikta iegūto rezultātu analīze un izdarīti secinājumi. Atslēgas vārdi: krāsu uztvere, emocijas, tēlotājdarbība, pirmsskola. Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt kā tēlotājdarbībā pirmsskolā sekmējama 4-5 gadus vecu bērnu krāsu uztvere. Pētījuma jautājums: kā caur tēlotājdarbību pirmsskolas izglītības iestādē sekmēt 4-5 gadus vecu bērnu krāsu uztveres attīstību? Theme of the qualification work: Promotion of color perception of children aged 4 - 5 in the process of art in the preschool. Author of the Paper: Polina Eihenbauma Scientific supervisor: Doc.Dr.paed D.Kalēja-Gasparoviča The work consists of: 54 pages, 5 tables, 5 images, 8 appendixes, 40 literature sources. The theoretical part of the work analyzes the development of color perception of children aged 4-5 years old and how to promote it through the art lessons in the preschool. In the practical part of the work, assessment of children's skills was carried out before and after the study, observation, and 8 exercises. The analysis of the obtained results and conclusions were made. Key words: Color perception, emotions, art, preschool The aim of the research: to study theoretically and practically, to analyze the possibilities of promoting the development of 4-5 aged children color perception in art classes in the preschool. The research question: how to promote color perception of 4 - 5 aged children in art classes?