Agrīnā vecuma bērnu runas attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā
Author
Žukova, Dina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Dina Žukova Darba nosaukums: “Agrīnā vecuma bērnu runas attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā.” Darba mērķis – izpētīt agrīna vecuma bērnu runas attīstību literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļā – ir sniegts agrīnas bērnības vecumposma bērnu runas raksturojums, izskatīti bērnu valodas un runas attīstību veicinoši faktori, sniegts priekštats par literāro darbu žanriem pirmskolā, ir izskatītas zinātnieku nostādnes par literāro darbu ietekmi un bērnu. Empīriska daļā – ir veikta agrīnas bērnības vecumposma bērnu novērošana, ir praktiski izmēģināti runas attīstības veicināšanas paņēmieni, veikta vecāku un pedagogu anketēšana, bērnu vērojuma salīdzināšana un iegūto rezultātu apstrāde. Darba apjoms: 55 lpp., darbam pievienoti 21 pielikumi, 18 attēli un 4 tabulas. Izmantoti 48 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: bērnu runa, agrīnās bērnības vecumposms, literāro darbu ietekme. The author: Dina Zhukova The title: ‘The Development of the Early Childhood Speech through the Process of Getting Acquainted with Literary Works’ The goal: To analyse the development of the early childhood speech through the process of getting acquainted with literary works The work consists of a theoretical part and an empirical part. Theoretical part – the observation of children’s early childhood speech is described, the factors contributing to children’s language and speech development are considered, the notion of literary work genres in preschools is given, scientists’ stance on the influence of literary works and the child is analysed. Empirical part – the observation of children’s early childhood is performed, the techniques of speech development are tested in practice, a questionnaire on parents and educators is carried out, as well as the comparison of children’s observation and the processing of the obtained results. The volume: 55 pages, 21 attachments, 18 pictures and 4 tables are added to the work. 48 literary sources have been used. Key words: children’s speech, early childhood, the influence of literary works.