• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dabas norišu pētniecisko prasmju pilnveide dabas vērojumos

Thumbnail
View/Open
299-67828-Liepina_Angelika_al17047.pdf (1.061Mb)
Author
Liepiņa, Angelika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dabas norišu pētniecisko prasmju pilnveide dabas vērojumos. Darba autors: Angelika Liepiņa Darba zinātniskā vadītāja: Dr.paed. Maruta Sīle Pētījuma mērķis: pētīt vidējā pirmsskolas vecumposma bērnu dabas norišu pētniecisko prasmju pilnveides iespējas dabas vērojumos. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par pētnieciskajām prasmēm 2.Raksturot pētnieciskās prasmes vidējā pirmsskolas vecuma bērniem 3.Organizēt pētījumu un pamatot metožu izvēli 4.Analizēt iegūtos datus Kvalifikācijas darba apjoms: 42 lpp, 4 tabulas, 9 attēli, 35 izmantotās literatūras un informācijas avoti , 1 pielikums. Darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās daļas un empīriskās Teorētiskā daļā tika sniegts pētniecisko prasmju termina skaidrojums, prasmju raksturojums vidējā pirmsskolas vecuma bērniem un analizētas dabas norišu pētniecisko prasmju pilnveides iespējas dabas vērojumos. Kā arī apkopotas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par pētnieciskām prasmēm. Teorētiskajā daļā tika izmantoti tādi autoru darbi kā : Berkamne A., Golubina V., Žogla I., Kalniņa D., Volkinšteine J., Dombrava E., u.c. Empīriskajā daļā tika veikta bērnu novērošana dabas vērojumu laikā, balstoties uz izvirzītajiem kritērijiem, lai noteiktu bērnu dabas norišu pētniecisko prasmju līmeni. Pirmsskolas izglītības pedagogu intervijas sniedza ieskatu pedagogu uzskatos par dabas norišu pētniecisko prasmju pilnveides iespējām dabas vērojumos pirmsskolā. Kā arī tika izstrādāti ieteikumi pirmsskolas izglītības skolotājiem. Atslēgas vārdi: vidējais pirmsskolas vecumposms, pētnieciskās prasmes, dabas vērojumi, daba
 
Qualification work: On developing research skills in intermediate level preschoolers of how to observe innate processes in the natural environment Author: Angelika Liepina (Angelika Liepiņa) Scientific supervisor of the work: Dr.paed. Maruta Sile (Maruta Sīle) The purpose of the research: to research the opportunities of improving the research skills of the middle preschool age children during nature observation. Research tasks: 1.to analyze quotes about research skills from scientists of education and psychology 2.to characterize the research skills of the middle preschool age children 3.to organize the research and to justify the use of methods 4.to analyze the obtained data The volume of the qualification work: 42 pages, 4 tables, 9 pictures, 35 used literature and references, 1 appendix The work contains two parts – theoretical and practical part. Theoretical part contains the definitions of the used research terms, skill characterization in middle preschool aged children and analysis of the research skills of the middle preschool age children during nature observation. It also contains a collection of quotes about research skills from scientists of education and psychology. In the theoretical part references from authors such as Berkamne A., Golubina V., Žogla I., Kalniņa D., Volkinšteine J., Dombrava E., and others are used. During the practical part in order to determine the research skills of the middle preschool age children, considering the set criteria, an observation of the children during nature observation was completed. Interviews with the preschool teachers gave an insight of their opinions about opportunities of improving the research skills of the middle preschool age children during nature observation. Key words: middle preschool age range, research skills, nature observation, nature  
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45805
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV