Show simple item record

dc.contributor.advisorSīle, Maruta
dc.contributor.authorLiepiņa, Angelika
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:02Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:02Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67828
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45805
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dabas norišu pētniecisko prasmju pilnveide dabas vērojumos. Darba autors: Angelika Liepiņa Darba zinātniskā vadītāja: Dr.paed. Maruta Sīle Pētījuma mērķis: pētīt vidējā pirmsskolas vecumposma bērnu dabas norišu pētniecisko prasmju pilnveides iespējas dabas vērojumos. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par pētnieciskajām prasmēm 2.Raksturot pētnieciskās prasmes vidējā pirmsskolas vecuma bērniem 3.Organizēt pētījumu un pamatot metožu izvēli 4.Analizēt iegūtos datus Kvalifikācijas darba apjoms: 42 lpp, 4 tabulas, 9 attēli, 35 izmantotās literatūras un informācijas avoti , 1 pielikums. Darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās daļas un empīriskās Teorētiskā daļā tika sniegts pētniecisko prasmju termina skaidrojums, prasmju raksturojums vidējā pirmsskolas vecuma bērniem un analizētas dabas norišu pētniecisko prasmju pilnveides iespējas dabas vērojumos. Kā arī apkopotas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par pētnieciskām prasmēm. Teorētiskajā daļā tika izmantoti tādi autoru darbi kā : Berkamne A., Golubina V., Žogla I., Kalniņa D., Volkinšteine J., Dombrava E., u.c. Empīriskajā daļā tika veikta bērnu novērošana dabas vērojumu laikā, balstoties uz izvirzītajiem kritērijiem, lai noteiktu bērnu dabas norišu pētniecisko prasmju līmeni. Pirmsskolas izglītības pedagogu intervijas sniedza ieskatu pedagogu uzskatos par dabas norišu pētniecisko prasmju pilnveides iespējām dabas vērojumos pirmsskolā. Kā arī tika izstrādāti ieteikumi pirmsskolas izglītības skolotājiem. Atslēgas vārdi: vidējais pirmsskolas vecumposms, pētnieciskās prasmes, dabas vērojumi, daba
dc.description.abstractQualification work: On developing research skills in intermediate level preschoolers of how to observe innate processes in the natural environment Author: Angelika Liepina (Angelika Liepiņa) Scientific supervisor of the work: Dr.paed. Maruta Sile (Maruta Sīle) The purpose of the research: to research the opportunities of improving the research skills of the middle preschool age children during nature observation. Research tasks: 1.to analyze quotes about research skills from scientists of education and psychology 2.to characterize the research skills of the middle preschool age children 3.to organize the research and to justify the use of methods 4.to analyze the obtained data The volume of the qualification work: 42 pages, 4 tables, 9 pictures, 35 used literature and references, 1 appendix The work contains two parts – theoretical and practical part. Theoretical part contains the definitions of the used research terms, skill characterization in middle preschool aged children and analysis of the research skills of the middle preschool age children during nature observation. It also contains a collection of quotes about research skills from scientists of education and psychology. In the theoretical part references from authors such as Berkamne A., Golubina V., Žogla I., Kalniņa D., Volkinšteine J., Dombrava E., and others are used. During the practical part in order to determine the research skills of the middle preschool age children, considering the set criteria, an observation of the children during nature observation was completed. Interviews with the preschool teachers gave an insight of their opinions about opportunities of improving the research skills of the middle preschool age children during nature observation. Key words: middle preschool age range, research skills, nature observation, nature  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvidējais pirmsskolas vecumposms
dc.subjectpētnieciskās prasmes
dc.subjectdabas vērojumi
dc.subjectdaba
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu dabas norišu pētniecisko prasmju pilnveide dabas vērojumos
dc.title.alternativeOn developing research skills in intermediate level preschoolers of how to observe innate processes in the natural environment
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record