Trīs līdz četru gadu vecuma bērnu radošas darbības veicināšana vizuālajā mākslā pirmsskolā
Autor
Ivanova, Julija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba tēma ir „Trīs līdz četru gadu vecuma bērnu radošas darbības veicināšana vizuālajā mākslā pirmsskolā”. Izvēlētā tēma ir aktuāla, jo radošums ir prasme, ka nepieciešama cilvēka sekmīgai personības attīstībai, dzīves labklājības pilnveidošanai un lai sekmīgi spētu risināt jebkādus sarežģījumus. Darba izstrādes gaitā autore izpētīja bērnu radošās darbības attīstību 3 – 4 gadu vecu bērnu grupā pirmsskolas izglītības iestādē X. Darba mērķis: izpētīt trīs līdz četrus gadus vecu bērnu radošas darbības veicināšanas iespējas vizuālajā mākslā pirmsskolā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskā un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tika analizēts radošuma jēdziens un radošās darbības veicināšanas metodes pirmsskolas izglītības iestādē. Savukārt empīriskajā pētījumā tika veikta rotaļnodarbību aprobācija pirmsskolas izglītības iestādē un veikta vecāku anketēšana par vizuālo darbību mājās. Atslēgvārdi: radošums, pirmsskolas izglītība, vizuālā māksla, vizuālās mākslas tehnikas. Kvalifikācijas darba apjoms: 47 lpp., 7 att.., 10 pielikumi, 30 literatūras avoti. The topic of the qualification work is “Promotion of 3 – 4-year-old children’s creative work in visual arts in pre-school”. The chosen topic is timely because creativity is a skill well needed for successful personality development, improvement of life and ability to successfully solve any complications. During the work the author explored the dynamic of a children' creative development from the age of three to four and a half at the pre-school educational institution X. The aim of the work is to research the possibilities of promoting the development of creativity for 3 – 4 – year- old children. The work consists of two parts – theoretical and empirical research. In the theoretical part there was analysed the concept of creativity and methods used for development of creativity in preschool. In the empirical part author did the approbation of play activities in the pre-school educational institution and did the survey among parents about the visual art activities at home. Keywords: creativity, pre-school education, visual arts, visual art technics. Qualification work size:47 pages, 7 pictures, 10 appendices, 30 sources of literature