Topošo skolotāju pētnieciskās kompetences pilnveidošanās pētnieciskajā darbībā augstskolā
View/ Open
Author
Madalāne, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marnauza, Māra
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
ANOTĀCIJA
Sanitas Madalānes promocijas darbs augstskolas pedagoģijā „Topošo skolotāju pētnieciskās kompetences pilnveidošanās pētnieciskajā darbībā augstskolā” izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pedagoģijas nodaļā profesores Dr. paed. Māras Marnauzas vadībā laika posmā no 2004. gada līdz 2010. gadam. Pētījuma novitāte: atklāta sakarība starp refleksīvās darbības un pētnieciskās darbības pilnveidi studijās. Atklāta sakarība starp pētniecisko darbību pedagoģiskajā praksē studiju un bakalaura darbu izstrādei, dalību konferencēs, pētnieciskajos projektos sadarbībā ar partneriem un pētnieciskās kompetences pilnveidi. Definēts topošo skolotāju pētnieciskās kompetences jēdziens, noteikta topošo skolotāju pētnieciskās kompetences struktūra. Izstrādāti topošo skolotāju pētnieciskās kompetences vērtēšanas kritēriji, rādītāji un līmeņi.
Atslēgas vārdi: pētnieciskā kompetence, pētnieciskā darbība, refleksīva pedagoģiska darbība, topošie skolotāji ANNOTATION
Sanita Madalane doctoral thesis „The improvement of research competences of future teachers in the process of research activity in higher educational establishment” has been worked out in the University of Latvia Faculty of Pedagogy, Psychology and Art under the supervision of professor Dr. paed. Māra Marnauza during the period of 2004-2010. Theoretical innovation of the research: the coherence between the improvement of reflective activity and research activity in the study process has been revealed. The coherence between research activity in pedagogical practice for the workout of study and bachelor papers, participation in conferences, research projects in cooperation with the partners and improvement of research competence. The concept of teachers’ research competence has been defined, the structure of future teachers’ research competence has been determined. The criteria of evaluation indices and levels have been worked out.
Key-words: research competence, research activity, pedagogical activity, future teachers