Show simple item record

dc.contributor.advisorKalve, Aija
dc.contributor.authorPusķeire, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:05:12Z
dc.date.available2018-12-30T02:05:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other68026
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45931
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma – Trīsgadīgu bērnu stāstītprasmes attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā. Darba autore – Aija Pusķeire Zinātniskā darba vadītāja – Mg. paed. Aija Kalve Ievadā ir pamatota tēmas aktualitāte, izklāstīts pētījuma objekts, pētījuma priekšmets, pētījuma mērķis, hipotēze un uzdevumi, pētījumā izmantotās metodes, pētījuma bāze un. Pētījuma mērķis ir pētīt trīsgadīgu bērnu stāstītprasmes attīstību literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbā izvirzīta hipotēze, ka trīsgadīga bērna stāstītprasme tiks sekmēta, ja : -tiks izmantoti metodiskie paņēmieni stāstītprasmes sekmēšanai; -tiks izvēlēti literārie darbi atbilstoši bērna vecumposmam, interesēm, vajadzībām; -literārie darbi tiks iepazīti regulāri. Darbs sastāv no divām daļām: 1.Teorētiskā daļa. Tajā tiek analizēta zinātniskā literatūra par runu, valodu, vecumposma īpatnībām pētāmās problēmas kontekstā un metodiskajiem paņēmieniem stāstītprasmes attīstībai. Darbā izmantoti 42 literatūras avoti. 2.Empīriskā daļa. Tajā izvirzīti kritēriji stāstītprasmes līmeņa noteikšanai balstoties uz Valsts izglītības satura centra izveidoto programmu. Pētījumā veikts pedagoģiskais izmēģinājums, analizēti un apkopoti iegūtie rezultāti. Kvalifikācijas darbam ir 40 lappuses, kurās ietilpst 8 tabulas un 9 zīmējumi. Darbam ir 11 pielikumi. Atslēgas vārdi – valoda, runa, vecumposma īpatnības, literārie darbi, stāstītprasme.
dc.description.abstractAuthor – Aija Puskeire Director – Mg. ped. Aija Kalve The introduction substantiates the urgency of the topic and describes the research object, subject, objective, hypothesis and tasks along with methods used in the study, research basis. The aim of this work is to study development of narrative skills for 3-year- olds in the process of getting to know literature. A hypotheses was put forward, that narrative skills of children will be furthered, if: -Methods for developing narrative skills are used; -Works of literature are chosen according to the age, interests and needs of the child; -Literature is read regulary. This thesis consists of two parts: 1.Theoretical part. Literature about speech, language, age-specific factors in the context of narrative skills and methods of developing it is analyzed. 42 works of literature are used in this thesis. 2.Empirical part. Criteria for developing narrative skills are put forward, based on the program created by National Centre for Education of the Republic of Latvia. A pedagogical trial is carried out, results are analyzed. This thesis consists of 40 pages, including 8 tables and 9 drawings. It has 11 annexes. Key words – language, speech, age group, literature, narrative skills.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvaloda
dc.subjectruna
dc.subjectvecumposma īpatnības
dc.subjectliterārie darbi
dc.subjectstāstītprasme
dc.titleTrīsgadīgu bērnu stāstītprasmes attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeDevelopment of narrative skills for 3-year-old in the process of getting to know literature
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record