• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Krāsa kā izteiksmes līdzeklis 4-5 gadus vecu bērnu mākslinieciskajā darbībā pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-68087-Vansovica_Julija_jv17013.pdf (2.354Mb)
Author
Vansoviča, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma ir „ Krāsa kā izteiksmes līdzeklis 4-5 gadus vecu bērnu mākslinieciskajā darbībā pirmsskolā”. Izvēlētā tēma ir būtiska, jo krāsu uztvere ietekmē gan personības veidošanos, gan emocijas. Darba izstrādes gaitā autore izpētīja krāsu uztveres attīstību 4 - 5 gadu vecu bērnu grupā pirmsskolas izglītības iestādē X. Darba mērķis: Izpētīt 4 - 5 gadus vecu bērnu krāsu uztveres veicināšanas iespējas pirmsskolā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskā un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tika analizētas vecumposma īpatnības un teorētiskie krāsu uztveres veidošanās aspekti. Savukārt empīriskajā pētījumā tika veikta rotaļnodarbību aprobācija vizuālas mākslas nodarbībās pirmsskolas izglītības iestādē. Atslēgvārdi: Krāsas, krāsu uztvere, 4 - 5 gadu vecuma bērni, mākslinieciskā darbība, pirmsskola, rotaļnodarbības Kvalifikācijas darba apjoms: 51 lpp., 19 att.., 11 tabulas, 3 pielikumi, 37 literatūras avoti.
 
The topic of the qualification work is “Colour as a tool of expression in the art work of 4 – 5 – year - old children in pre-school”. The chosen topic is important because development of colour perception impacts both personality development and emotions. During the work the author explored the dynamic of a children's colour perception development from the age of four to five at the pre-school educational institution X. The aim of the work is to research the development of 4 -5 – year -old children colour perception. The work consists of two parts – theoretical and empirical research. In the theoretical part there was analysed the age group description and the theoretical aspects in forming of colour perception. In the empirical part author did the approbation of visual art lessons in pre-school. Keywords: Colour, colour perception, 4 – 5 – year- old children, artistic activity, pre-school, play activities. Qualification work size: 51 pages, 19 pictures, 11 tables, 3 appendices, 37 sources of literature
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45952
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV