• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lietotāju pieteikumu pārvaldības sistēmu salīdzinājums

Thumbnail
View/Open
303-68290-Jasinska_Agita_aj11095.pdf (7.924Mb)
Author
Jasinska, Agita
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Bāliņa, Signe
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma “Lietotāju pieteikumu pārvaldības sistēmu”. Rīgas Domes Informācijas tehnoloģiju centrs 2018. gada 1. jūnijā aizvietoja tobrīd esošo lietotāju pieteikumu pārvaldības sistēmu Hewlett-Packard OpenView Service Desk ar jaunu sistēmu Microsoft System Center Service Manager. Vecā sistēma tika nomainīta dēļ daudzām sistēmas kļūdām, tomēr Palīdzības dienesta darbinieki sastopas ar dažādām problēmām arī jaunās sistēmas darbībā. Diplomdarba mērķis ir veikt abu sistēmu darbības un trūkumu novērtējumu un salīdzinājumu, un sniegt priekšlikumus jaunās sistēmas uzlabošanai, pamatojoties uz sistēmas analīzi un Palīdzības dienesta darbinieku aptaujas rezultātiem. Pētījuma periods – no 2018.gada janvāra līdz 2019.gadam janvārim. Darba apjoms ir 70 lpp, tajā ir 26 attēli un 7 pielikumi. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ir 14 nosaukumi.
 
The theme of the Diploma paper “Users request management systems comparison”. Riga City Council Information Technology center in June 1, 2018 replaced users request management system Hewlett-Packard OpenView Service Desk with a new system Microsoft System Center Service Manager. The old system was replaced due to the many system fails but Service Desk employees are facing many problems also with the new system. The purpose of this Diploma paper is to evaluate and compare the performance and deficiencies of both systems and to offer proposals on how to improve the new system based on system analyze and the results of the Service Desk employee survey. The study period – from the year of 2017 till the year of 2018. Diploma paper consists of 70 pages which include 26 pictures and 7 appendix. The list of literature references consists of 14 titles.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46055
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV