Ātro kredītu pakalpojumu sniedzēju ietekmēšanas paņēmienu pielietojums reklāmas klipos un to uztvere auditorijā
Autor
Bajāre, Nora
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbā tiek pētīts ātro kredītu pakalpojumu sniedzēju ietekmēšanas paņēmienu pielietojums reklāmas klipos un tas, kā to uztver auditorija. Teorētiskais pamats balstīts uz cilvēka uztveri, trīs attieksmes komponentiem: kognitīvo, afektīvo, biheiviorālo, kā arī zīmolu un to raksturojošajiem elementiem. Metodoloģijas pamatā ir kvalitatīvā kontentanalīze un audiovizuālā analīze ietekmēšanas paņēmienu izpētei, savukārt auditorijas uztveres izpētei pielietota daļēji strukturēta intervija un zīmola atpazīstamības mērīšanas metodes. Iegūtie rezultāti norāda uz ietekmēšanas paņēmienu izmantošanas tendencēm, to efektivitāti un uztveri auditorijā. This Bachelor’s paper studies persuasion techniques in advertisement clips of personal loan companies in Latvia to foster demands of service and brand awareness. The aim of the study is to identify what kind of persuasion techniques are used in advertisement clips, how audience percieve them, which techniques are the most effective and create brand awareness. Theory is based on perception, three components of attitude: cognition, affection, behaviour, as well as brand and its elements. The methodological approach is based on qualitative content analysis and audiovisual analysis for persuasion techniques studies in advertisement clips and semi-structured interviews combined with brand awareness mesuring techniques for audiences perception studies.