• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modeļu sevis prezentēšana sociālajā platformā Instagram: aģentūras "Freyja" piemērs

Thumbnail
View/Open
309-68492-Macane_Ramona_rm15030.pdf (1.239Mb)
Author
Macāne, Ramona
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brice, Līva
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Modeļu sevis prezentēšana sociālajā platformā Instagram: aģentūras „Freyja” piemērs” mērķis ir noskaidrot vai modeles, kuras darbojas vienas modeļu aģentūras ietvaros, sociālajā platformā Instagram savu personību prezentē caur nodarbošanās prizmu. Darba teorētiskajā daļā tika izskatīta informācija par sociālajiem tīkliem un sevis izrādīšanu tajos. Tika izskatīta informācija par cilvēka identitāti, sava tēla veidošanu un prezentēšanu. Empīriskās daļas izveidei tika izmantota kvalitatīvā pētniecības metode, kontentanalīze un intervijas. Darba rezultātos secināts, ka modeļu aģentūras „Freyja” modeles sociālajā platformā Instagram savu personību prezentē caur savas nodarbošanās prizmu.
 
The purpose of the bachelor's thesis “Self-presentation of models on the social platform Instagram: the agency “Freyja” is to find out whether models operating within one model agency on the social platform Instagram present their personality through the prism of occupation. In the theoretical part of the thesis information about social networks and self-presentation in them was examined. Information on human identity, creation and presentation of one's image was considered. The qualitative research method, content analysis and interviews were used to create the empirical part. The results of the thesis show that the model agency “Freyja” on the social platform Instagram presents its personality through the prism of her occupation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46161
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV