Mūzikas straumēšanas servisa „Spotify” lietošanas paradumi dažādu vecumu auditorijās
Author
Klentaka, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Spurava, Guna
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Mūzikas straumēšanas serviss Spotify ir mainījis mūzikas klausīšanās paradumus lielai daļai mūzikas cienītāju. Straumēšanas serviss Spotify piedāvā straumēt mūziku tiešsaistē, atrodoties teju jebkur pasaulē. Spotify aplikācija savukārt piedāvā dažādas funkcijas un veidus, kā iespējams straumēt tur pieejamo mūziku. Tādējādi pieļaujams, ka dažādu klausītāju mūzikas klausīšanās paradumi lietotnes ietvaros atšķiras. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kādi ir mūzikas straumēšanas servisa Spotify klausītāju paradumi dažādās vecuma grupās. Metodoloģijas daļā aplūkotas un darbā izmantotas tādas pētniecības metodes kā kvalitatīvā pētniecības metode, padziļinātā intervija un sekundāro datu analīze. Teorētiskajā daļā aplūkotas tādas tēmas kā tradicionālā un digitālā radio apskats, klausītāju motivācija lietot straumēšanas servisu Spotify, jaunie mediji un teorija par demogrāfiskajām paaudzēm X, Y un Z. Visbeidzot aplūkota arī straumēšanas servisa Spotify lietotne jeb aplikācija. Bakalaura darba teorētiskajā daļā aprakstītas darbā izmantotās kvalitatīvās metodes, proti, kvalitatīvā metode, padziļinātā intervija un sekundāro datu analīze. Music streaming service Spotify has changed the listening habits of music for a large part of music lovers. Spotify offers music streaming online all over the world. The Spotify application offers various features and ways to use Spotify. It is therefore possible that the listening habits of different listeners vary in the app. The aim of the Bachelor scientific paper is to explore the habits of Spotify listeners in different age groups. The methodology part of the scientific paper views research methods such as the method of qualitative research, in-depth interview and secondary analysis of data. The theoretical part covers topics such as traditional and digital radio reviews, motivation for listeners to use the Spotify streaming service, the new media and the theory of demographic generations X, Y, and Z and finally the Spotify application is revised too.