• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

TED TALKS izmantošana skolēnu runāšanas prasmju attīstīšanai angļu valodas stundās 11. klasē

Thumbnail
View/Open
299-68247-Barce_Inese_ib17164.pdf (2.120Mb)
Author
Barce, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Horgan, Joseph Jack
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba mērķis ir noskaidrot kā TED Talks video ietekmē skolēnu runātprasmi angļu valodas stundās 11. klasē. Šāda diplomdarba tēma tika izvēlēta , jo autore uzskata, ka runātprasmju veicināšana ir vitāli svarīga angļu valodas stundu sastāvdaļa. Izvēlētā pētījuma metode bija gadījuma analīze Valmieras Viestura vidusskolas 11. klasē. Datu vākšanas metodes bija skolēnu aptaujas un runāšanas prasmju novērtēšana. Tika novadītas astoņas stundas, lai noskaidrotu TED Talks ietekmi uz skolēnu sniegumu. Pētījums atklāja skolēnu pozitīvo attieksmi pret TED Talks video lietošanu, kā arī varēja novērot skolēnu līdzdalības uzlabošanos. Autore secināja, ka TED Talks video var tikt izmantoti, lai veicinātu skolēnu runāšanas prasmes. Tomēr, neiesaka to darīt kampaņveidīgi, bet izmantot TED Talks kā vienu no iespējamiem video resursiem.
 
The aim of the diploma paper is to find out how TED Talks videos influence students’ speaking skills in English lessons in Grade 11. The theme of the paper was chosen because the author considers developing speaking skills to be of vital importance in English as foreign language classes. The chosen method of the research was a case study in Valmiera Viesturs Secondary School in Grade 11. Methods of data collection were questionnaires for the students and assessment of students’ speaking skills. Eight lessons were conducted to discover the impact of TED Talks videos on students’ performance. The research showed students’ positive attitude towards TED Talks videos and improvement of students’ participation in speaking activities was also observed. The author concluded that TED Talks can be used to raise students’ speaking awareness. Hence, it is not suggested using talks like a campaign but rather than a part of mix of different video sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46211
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV