• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

2.klases skolēnu ortogrāfijas prasmju pilnveide mazākumtautības valodas stundās

Thumbnail
View/Open
299-68261-Saraka_Anastasija_as14236.pdf (1.654Mb)
Author
Šaraka, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba uzmanības centrā ir 2.klases skolēnu ortogrāfiskās prasmes pilnveidošanā dzimtās (krievu) valodas stundās izpēte, ņemot vērā mūsdienu lingvodidaktu pieredzi, mērķtiecīgi izvēlētos ortogrāfiskus uzdevumus. Diplomdarbs sastāv no ievada, trīs nodaļām, nobeiguma un pielikumiem. Pirmajā nodaļā autore izpēta “ortogrāfijas” jēdzienu, ortogrammas, skolēnu ortogrāfijas prasmes, pareizrakstības darbības un paškontroles attīstības teorētiskus pamatus. Otrajā nodaļā autore izpildīja sākumskolas skolēnu pareizrakstības prasmju attīstības didaktisko iespēju atlasi. Trešajā nodaļā ir autores izmēģinājuma darbības gaitas apraksts, mācību uzdevumu aprobācija, tās rezultātu datu analīze un rezumējums.
 
This thesis focuses on the enhancement of orthographic skills in native language of second grade minority pupils, considering the contribution to the topic from contemporary linguists. The work consists of an introduction, three chapters, a conclusion and an attachment. In the first chapter, the author explores the theoretical backgrounds of the concepts of orthography, spelling, grammatical skills of orthographic competencies, spelling action and self – control development. In the second chapter, the author selected the suitable didactic options for the development of spelling skills for primary school pupils. The third chapter looks into the author's previous pilot test or research, the rehabilitation of teaching tasks, the analysis of data, results and an abstract.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46257
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV