Vidusskolēnu interpunkcijas un ortogrāfijas prasmes: problēmas un risinājuma iespējas
Автор
Kagaine, Everita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Praksē vērojams, ka daudzu vidusskolēnu pareizrakstības prasmes ir nepilnīgas, kas liecina, ka pamatskolā nav attīstītas nepieciešamās iemaņas. Spilgti izpaužas tas, ka vidusskolēniem trūkst prasmes analizēt un izkopt rakstveida runu. Lingvodidaktikā relatīvi maz pētītas vidusskolēnu pareizrakstības prasmju pilnveidošanas iespējas, tādēļ maģistra darba mērķis ir izpētīt vidusskolēnu interpunkcijas un ortogrāfijas prasmi un piedāvāt paņēmienus tās pilnveidošanai. Tika veikts gadījuma pētījums un izmantotas datu vākšanas metodes – vidusskolēnu tekstveides darbu analīze, skolotāju intervijas un skolēnu pašvērtējumu analīze. Pētījumā noskaidrotas vidusskolēnu tipiskās pareizrakstības kļūdas, efektīvākie mācību paņēmieni pareizrakstības prasmju pilnveidei un gūta atgriezeniskā saite par izmēģinājumdarbību. In practice secondary school students’ spelling skills are incomplete; the necessary skills are not developed at primary school. Secondary school students lack the skills to analyze and develop written speech. There is relatively little research in linguodidactics on the development of students' spelling skills, therefore, the aim of the work is to study secondary school students’ skills of punctuation and orthography and offer techniques for an improvement. A case study was done and data collection methods were used, as analysis of secondary school students’ text formation work, teacher interviews, and analysis of students’ self-assessment. Typical secondary school students’ spelling mistakes, the most effective teaching techniques for spelling skills development were identified in the study and gained feedback on the pilot actions.