Skolotāja stratēģijas skolēnu dziļās mācīšanās prasmju pilnveidei
Author
Melne, Marika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Skolēnu ikdienas mācīšanās procesā novērojama zema ieinteresētība, līdzdarbība un iedziļināšanās, kā rezultātā skolēnu apgūtās zināšanas ir virspusējas un netiek lietotas ikdienas situācijās vai jaunu zināšanu veidošanā, kas ir nepieciešams mūsdienu mainīgajā pasaulē. Skolotāja pieredzes darbs izstrādāts ar mērķi izpētīt skolotāja stratēģijas 8.–12. klases skolēnu dziļās mācīšanās prasmju pilnveidei dabaszinātņu jomā. Tika veikts darbības pētījums tāda mācību procesa plānošanā, organizēšanā un vērtēšanā, kas ļauj pilnveidot skolēnu dziļās mācīšanās prasmes, kā arī pilnveidot skolotāja stratēģijas sadarbībā ar skolēniem, skolotājiem un citiem jomas speciālistiem. Pētījuma ietvaros anketēti skolēni, novērots un analizēts skolēnu mācīšanās process saistībā ar tā rezultātā iegūtajām zināšanām un prasmēm, kā arī skolēnu pašnovērtējumu. Darbības pētījuma rezultātā piedāvāti risinājumi skolēnu un skolotāju attieksmes maiņai pret mācīšanās procesu, kas paver iespējas pilnveidot skolēnu dziļās mācīšanās prasmes līdz augstas kompetences līmenim. Low interest, involvement and immersion are observed in students' everyday learning process, which results in surfase knowledge, that is not being used in everyday situations or in creating new knowledge that is necessary in the changing modern world. The teacher's experience work has been developed with the aim of exploring the teacher's strategies for the improvement of students' deep learning skills in science in grades 8-12. The action research was conducted planning, organizing and evaluating the learning process that allows students to deepen their learning skills, as well as improve teacher's strategies in collaboration with students, teachers and other professionals in the field. During the research, the students have been surveyed, the students' learning process with its connection to the gained knowledge, acquired skills, as well as the students` self-assessment has been observed and analyzed. In the result of the action research, solutions for changing students' and teachers' attitudes toward the learning process have been offered. These solutions create opportunities to improve deep learning skills to a high level of competence.