• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Suvenīru veikala izveides projekts

Thumbnail
View/Open
303-69419-Vodinska_Vita_vv17040.pdf (3.519Mb)
Author
Vodinska, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Cekuls, Andrejs
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā “Suvenīru veikala izveides projekts” pētījuma objekts ir suvenīru veikali Rīgā un pētījuma priekšmets ir suvenīru pieejamības uzlabošanas iespējas. Maģistra darba mērķis ir uzlabot suvenīru pieejamību Latvijas tirgū. Maģistra darbs sastāv no 3 nodaļām - pirmajā nodaļā autore, balstoties uz kvalitatīvās izpētes metodēm, nosaka pamatproblēmu, analizē tās cēloņus un izvēlas projektā risināmo problēmu. Otrajā nodaļā autore izvirza 4 projekta alternatīvas, veic to sākotnējo izvērtēšanu un nosaka 2 alternatīvas, kuras pēta padziļināti. Trešajā nodaļā autore izstrādā izvēlētās projekta alternatīvas rokasgrāmatu, izmantojot projekta vadīšanas metodes. Maģistra darba rezultāts ir sagatavots projekts, kura ietvaros izstrādājama suvenīru iegādes mobilā lietotne. Maģistra darbs sastāv no 102 lapaspusēm un 45 pielikumiem.
 
The study object of Master theses “Project for Establishing a Souvenir Store” are souvenir shops in Riga and the subject is possibilities for improving the accessibility of souvenirs. The Master theses objective is to improve the accessibility of souvenirs in the local Latvian market. The Master theses includes three chapters: in the first chapter, the author, based on qualitative research methods, identifies the basic problem, analyses its causes and chooses the problem to be solved in the project. In the second chapter, the author determines four alternatives and carries out its initial evaluation and select 2 alternatives to be studied in detail. In the third chapter, the author prepares the Project plan for the selected alternative using project management methods. The result of the Master theses is prepared project to develop a mobile app for the purchase of souvenirs. Master thesis consists of 102 pages and 45 annexes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46875
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV