• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Influencer marketing " ietekme uz pirkšanas nodomu.

Thumbnail
View/Open
303-70381-Konusevska_Ilze_ik08048.pdf (2.160Mb)
Author
Konuševska, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Danovičs, Vadims
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba Ietekmētāju mārketings Latvijā un tā ietekme uz patērētāju pirkšanas nodomu mērķis ir identificēt ietekmētāju mārketinga nozīmi Latvijā un tā ietekmi uz patērētāju pirkšanas nodomu. Darbs sastāv no četrām nodaļām - divām teorētiskajām, analītiskās un empīriskās. Darba izvirzītā hipotēze netiek apstiprināta, jo pētījuma rezultāti liecina, ka ietekmētāju mārketingam vislielākā ietekme ir uz Y, nevis Z paaudzes patērētāju pirkšanas nodomu. Darba apjoms ir 101 lapaspuses, kurās ievietoti 24 attēli un 16 tabulas. Darbam pievienoti 5 pielikumi uz 42 lappusēm un izmantoti 104 literatūras avoti, no kuriem 62 ir svešvalodā.
 
Master’s thesis Influencer marketing in Latvia and its impact on consumers purchase intention aims to identify the importance of influencer marketing in Latvia and its impact on consumer purchasing intention. Master’s thesis consists of four parts - two theoretical parts, an analytical and an empirical part. The hypothesis of the masters thesis has not been confirmed. The results of the research show that influencer marketing has the greatest influence on consumer purchases of generation Y, not generation Z. The volume of the paper is 101 pages and it includes 24 pictures, 16 tables. The paper has 5 appendixes on 42 pages and 104 literature sources has been used, of which 62 are in foreign languages.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46943
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV