Show simple item record

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilze
dc.contributor.authorMadelāne-Gluškova, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:05:31Z
dc.date.available2019-06-30T01:05:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70330
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47115
dc.description.abstractDiplomdarba „Komunikācijas prasmju pilnveide pusaudžiem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem” mērķis ir izpētīt saskarsmes un komunikācijas īpatnības pusaudžiem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem un to pilnveidošanas iespējas. Diplomdarba teorētiskajā daļā darba autore apskata un analizē zinātnisko literatūru par garīgās attīstības traucējumiem, komunikācijas procesu, par pusaudžu vecumposma attīstības īpatnībām un to komunikācijas veicināšanu. Praktiskajā daļā tika veikta vecāku anketēšana, skolēnu novērošana, pedagogu intervēšana un veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība komunikācijas prasmju pilnveidei. Izstrādājot diplomdarbu, autore nonāca pie secinājuma, ka mērķtiecīgs darbs un uz sadarbību vērstas mācību metodes pozitīvi ietekmē pusaudžu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem komunikācijas prasmes. Atslēgas vārdi: komunikācijas prasmes, pusaudžu vecumposms vidēji smagi un smagi garīgās attīstības traucējumiem, mācību metodes, pedagoģiskais process speciālajā izglītībā.
dc.description.abstractThe goal of graduation paper “Improvement of Communication Skills for Adolescents with Medium and Severe Mental Disability” is to study interrelation and communication peculiarities for adolescents with medium and severe mental disability and to investigate possibilities of their development. In theoretical part of this graduation paper its author views and analyzes scientific literature on mental disabilities, communication process, developmental peculiarities of adolescence and advancement of communication. In practical part the author created questionnaires for parents, observed her pupils, interviewed teachers and completed a study on improvement of communication skills through a pedagogical experiment. Whilst working on her graduation paper, the author reached a conclusion, that purposeful work and teaching methods that concentrate on cooperation positively influence communication skills of adolescents with medium and severe mental disabilities. Keywords: communication skills, adolescence for people with medium and severe mental disability, teaching methods, pedagogical process in the field of special education.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectkomunikācijas prasmes
dc.subjectpusaudžu vecumposms
dc.subjectvidēji smagi un smagi garīgās attīstības traucējumi
dc.subjectmācību metodes
dc.subjectpedagoģiskais process speciālajā izglītībā
dc.titleKomunikācijas prasmju pilnveide pusaudžiem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
dc.title.alternativeImprovement of Communication Skills for Adolescents with Medium and Severe Mental Disability
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record