Show simple item record

dc.contributor.advisorMencis, Jānis
dc.contributor.authorKairiša, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:06:47Z
dc.date.available2019-06-30T01:06:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71955
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47251
dc.description.abstractSadzīvisko situāciju atrisināšana skolā ir balstīta uz nepieciešamību skolēniem attīstīt spēju risināt problēmsituācijas ārpus mācību vides. Latvijas Republikas izglītības standartā noteikts, ka skolēniem, beidzot 6. klasi, jāprot pielietot piemērotus paņēmienus, lai atrisinātu problēmas, un risināt praktiskus uzdevumus. Diemžēl skolēniem sadzīvisko situāciju atrisināšana sagādā grūtības. Lai uzlabotu skolēnu spējas šajā matemātikas nozarē, autore kā bakalaura darba mērķi izvirzīja - izveidot mācību materiālu 6. klases skolēniem un matemātikas skolotājiem par vizualizāciju kā stratēģiju sadzīvisko situāciju atrisināšanai, kas sekmē skolēnu prasmju uzlabošanos. Teorētiskajā daļā autore veica literatūras un avotu analīzi, lai noskaidrotu, kādi ir Latvijas Republikas Izglītības standartā noteiktie sasniedzamie rezultāti, skolēnam beidzot 6. klasi, kāds ir kognitīvās domāšanas dziļums, risinot sadzīviskās situācijas pēc SOLO taksonomijas, kādas ir visbiežāk izmantotās stratēģijas uzdevumu atrisināšanai un analizē vizualizāciju kā stratēģiju, lai skolēnu spēja atrisināt šāda veida uzdevumus uzlabotos. Autore izstrādāja mācību materiālu matemātikas skolotājiem un darba lapas 6. klases skolēniem, kur skolēnu var vingrināties sadzīvisko situāciju risināšanā, izmantojot vizualizāciju kā risināšanas stratēģiju. Mācību materiāls izstrādāts tematos – darbības ar daļām, darbības ar procentiem un lielumu attiecība un proporcionāli lielumi. Tika veikta mācību materiāla aprobācija skolā. Skolēnu prasmes atrisināt sadzīviskās situācijas būtiski uzlabojas pēc vizualizācijas kā stratēģijas mācīšanās. Vislielākais progress skolēniem bija uzdevumā, kurā pirms uzdevuma risināšanas skolēni paši veidoja atbilstošu vizualizāciju.
dc.description.abstractWord problem exercises are necessary for school because students also need to have skills for solving problem situations outside the school environment. Education standard of Latvian Republic requires that after 6th-grade students must understand suitable techniques for word problem exercises and need to be able to solve them. Unfortunately for students’ word problem exercises tend to be difficult for them. To improve pupils’ skills author has set an aim – to create a study material about visualization as a strategy for 6th-grade students and math teachers to solve word problems, that would promote skill improvement for students. In the theoretical part author did an analysis of literature and other sources to find out what are the required skills for the graduates of 6th grade in the Education standard of Latvian Republic, what is the depth of cognitive thinking while solving word problem exercises in SOLO taxonomy, which are the most common problem-solving strategies and author analyses visualization as one of the main problem-solving strategy to improve students’ skills. The author created a methodical material for math teachers and worksheets for 6th-grade students where students can improve their skills to solve word problem exercises while using visualization as a problem-solving strategy. The study material has three topics – exercises about fractions, exercises about percentages and ratios and proportions. At the end of research, the study material was approved at school. Skills of students notably improved after teaching visualization as a problem-solving strategy. The most progress for students happened when students made their own visualizations for word problem exercises.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectVizualizācija
dc.subjectStratēģija
dc.subject6. klases skolēni
dc.subjectmācību materiāls
dc.subjectsadzīviskās situācijas
dc.titleVizualizācija kā stratēģija 6.klases skolēniem sadzīvisku situāciju atrisināšanai
dc.title.alternativeVisualization as a strategy for 6th grade students to solve life based tasks
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record