Problēmrisināšanas stratēģijas izziņas darbības aktivizēšanai vidusskolas matemātikā
Author
Vītola, Laila
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Problēmrisināšanas stratēģijas izziņas darbības aktivizēšanai vidusskolas matemātikā. Laila Vītola, darba vadītāja mg. paed. Aira Kumerdanka. Darbā aplūkots domāšanas process, izziņas darbības aktivizēšana, izmantojot problērisināšanas stratēģijas vidusskolas matemātikā. Darba mērķis: kā aktivizēt izziņas darbību vidusskolas vecuma skolēniem, izmantojot problēmrisināšanas stratēģijas? Darba uzdevumi: 1.analizēt teorētisko informāciju par domāšanu; 2.apkopot stratēģijas, kas veicina domāšanas darbības attīstību un pilnveidošanu; 3.izveidot metodiskos materiālus; 4.aprobēt metodiskos materiālus. Pētījumā secināts, ka skolēniem trūkst zināšanu un prasmju problēmrisināšanas stratēģiju izmantošanā. Lai aktivizētu izziņas darbību, nepieciešams šīs stratēģijas izmantot caurvijot matemātikas mācību procesu. Atslēgas vārdi: domāšana, problēmrisināšana, stratēģija, matemātika. Darbs sastāv no četrām nodaļām, 15 attēliem, 4 tabulām, 4 pielikumiem. The activation of cognitive activities of the problem solving strategies in Mathematics of secondary school. Laila Vītola, the bachelor paper leader mg. paed. Aira Kumerdanka. In the paper there is studied the thinking process, activation of cognitive activities using problem solving strategies in Mathematics of secondary school. The goal of the paper: how to activate cognitive activity for pupils of secondary school through problem solving strategies? The tasks of the paper: 1.analyse theoretical information about thinking; 2.to compile strategies that promote the development and improvement of thinking process; 3.to create methodological materials; 4.approbate methodological materials. The study concludes that pupils lack knowledge and skills in using problem-solving strategies. In order to activate cognitive activity, it is necessary to use these strategies to permeate the teaching process of Mathematics. Keywords: thinking, problem solving, strategy, Mathematics. The paper consists of four chapters, 15 pictures, 4 tables, 4 appendices