Studiju programmas kvalitātes novērtēšana
View/ Open
Author
Dosbergs, Dainis
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Borzovs, Juris
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Anotācija
Promocijas darba ietvaros autors izstrādā metodoloģiju augstākās izglītības studiju programmas kvalitātes novērtēšanai un salīdzināšanai. Metodoloģija balstās uz definētiem studiju programmas kvalitātes kritērijiem, to vērtību iedalījumu vērtību klasēs un uz vērtību klašu atbilstību noteiktām kvalitātes klasēm. Pielietojot metodoloģiju studiju programmu kvalitātes novērtēšanā, tiek iegūts viennozīmīgs rezultāts – studiju programmas atbilstība noteiktai kvalitātes klasei.
Studiju programmas satura analīzes veikšanai, kas ir būtiska studiju programmas kvalitātes novērtēšanas sastāvdaļa, autors piedāvā izmantot jēdzienu klasifikāciju. Ar tās palīdzību tiek novērtēta studiju programmas satura atbilstība noteiktām prasībām, kontrolēta satura savstarpējā saskaņa.
Pētījumu ietvaros izstrādāts atbalsta rīks, ar kura palīdzību iespējams pielietot autora izstrādātās metodoloģijas un novērtēt studiju programmu kvalitāti atbilstoši izvēlētiem kvalitātes kritērijiem, kā arī analizēt studiju programmas saturu. Abstract
Within the framework of this doctoral thesis the author develops a methodology for the quality assessment and comparison of a higher educational study program. The methodology is based on defined study program quality criteria, on division of their values into value classes and on the conformity of value classes to defined quality classes. By applying the methodology, the conformity of a study program to the defined quality class is then achieved as an unambiguous result of quality assessment.
For the curriculum content analysis, which is an essential part of a study program quality assessment, the author suggests to apply the concept classification. With the support of the concept classification the conformity of curricula contents to certain requirements can be assessed and the correlation of the curriculum contents can be controlled.
Within the framework of the research a supportive tool has been created, which enables the application of the methodologies developed by the author and the quality assessment of study programs according to selected quality criteria, as well as an analysis of curricula contents.