Show simple item record

dc.contributor.advisorHolma, Baiba
dc.contributor.authorGrīsle, Marta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:13:17Z
dc.date.available2019-06-30T01:13:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70758
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47947
dc.description.abstractMediju loma, kā arī informācijas apjoma palielināšanās, rada jaunus izaicinājumus jomās, kuras saistītas ar cilvēku komunikāciju procesiem. Tādēļ arvien biežāk sabiedrībā tiek runāts par cilvēku zināšanām un prasmēm, kā produktīvi un kritiski pielietot apkārt esošo informāciju. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kāda ir jauniešu attieksme un izpratne par mediju uzticamību Latvijā. Pētījuma teorētisko bāzi veido Ērika Eriksona personības attīstības psihosociālā teorija, Ērika Kalvāna jauniešu vecumposma raksturojums, UNESCO mediju un informācijpratības matrica un Dāvida Beckingema veidotais mediju darbības principu apraksts un mācību stratēģija medijiem. Pēc pētījuma rezultātiem var secināt, ka jaunieši tikai daļēji uzticas Latvijas mediju sniegtajai informācijai, viņi apzinās mediju ietekmi savā dzīvē, tomēr īpašu uzmanību un laiku informācijas avotam un tā satura kritiskai izvērtēšanai nevelta.
dc.description.abstractThe role of the media, as well as the increase in the amount of information, poses new challenges in areas related to the human communication processes. That is why more and more people are talking about people's knowledge and skills, how to use the information around them in a productive and critical way. The aim of the study is to investigate the attitudes of young people and their understanding of media credibility in Latvia. The theoretical basis of the study is the psychosocial theory of personality development by Eric Erikson, the characteristics of the young age group of Eric Calvan, the UNESCO media and information literacy matrix and David Buckingham's description of the principles of media activity and a training strategy for the media. According to the results of the research, it can be concluded that young people in Latvia trust the media only partially, they are aware of the influence of the media in their life, but do not pay special attention to the critical evaluation of the media content.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBibliotēkzinātne
dc.subjectjaunieši
dc.subjectizpratnes veidošana
dc.subjectmediji
dc.subjectmedijpratība
dc.subjectpēc-patiesība
dc.titleJauniešu izpratne par mediju uzticamību Latvijā
dc.title.alternativeYoungs comprehension of media trust in Latvia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record