Vārdu krājuma paplašināšana rotaļās jaunākajā pirmsskolas vecumā
Author
Brūniņa, Klinta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma : “Vārdu krājuma paplašināšana rotaļās jaunākajā pirmsskolas vecumā.” Darba auore: Klinta Brūniņa Darba mērķis: Izzināt vārdu krājuma paplašināšanas iespējas rotaļā jaunākajā pirmsskolas vecumā. Pētījuma uzdevumi ir analizēt zinātniskās atziņas par vārdu krājuma paplašināšanu jaunākajā pirmsskolas vecumā, empīriski pārbaudīt vārdu krājuma paplašināšanas iespējas rotaļā un izstrādāt secinājumus un ieteikumus. Teorētiskajā daļā ir veikts ikdienas ritma raksturojums darbā ar jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem, atspoguļotas dažādu pedagogu un psihologu teorijas un atziņas par bērna vārdu krājuma paplašināšanu, kā arī noskaidrots jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības likumsakarības. Empīriskā daļa ir pētījums par vārdu krājuma paplašināšanas iespējām rotaļās, bērnu raksturojums un prasmes pirms un pēc pētījuma. Darbā ir apstiprinājusies hipotēze, ka jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšana būs veiksmīgāka, ja pedagoģiskajā procesā tiks izmantotas bērnu vecumam atbilstošas rotaļas. Kvalifikācijas darba apjoms: 51 lpp, 3 tabulas, 6 attēli, 33 literatūras avoti Title: “Evolving preschool children’s vocabulary skills using play method” Author: Klinta Brūniņa Purpose: Research and analyze different play methods to evolve preschool children vocabulary skills The main task of this research is to analyze scientific methods of evolving preschool children’s vocabulary, empirically examine the methods and develop justified conclusions and recommendations. Theoretical part allows us to look into the details of daily interaction with preschool children. It summarizes different theories and practices given by teachers and psychologists, as well as it discovers different regularities of speech development. Empirical part analyzes the vocabulary evolvement possibilities using play method as well as children’s characteristics and skills before and after the research. It has been proved that vocabulary evolvement of the preschool children will be more successful if the educational process would include age appropriate toys. Work range: 51 pages, 3 tables, 6 pictures, 33 bibliography units