• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eiropas kredītsistēmas ieviešanas radītās pārmaiņas kā pedagoģiskā inovācija profesionālās izglītības kompetences centrā X

Thumbnail
View/Open
299-69793-Pilane_Ilze_ip17038.pdf (2.250Mb)
Author
Pilāne, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma „Eiropas kredītsistēmas ieviešanas radītās pārmaiņas kā pedagoģiskā inovācija profesionālās izglītības kompetences centrā X” tika izvēlēta, jo Latvijā nav veikti mērķtiecīgi pētījumi pedagoģijā par Eiropas kredītsistēmas profesionālajā izglītībā ieviešanu. Maģistra darba pētījuma mērķis ir izpētīt pārmaiņas kā pedagoģiskās inovācijas Eiropas kredītsistēmas ieviešanas gaitā profesionālās izglītības kompetences centrā (PIKC) X. Tika definēti uzdevumi – analizēt literatūru un informācijas avotus par profesionālās izglītības organizatoriskajām pārmaiņām Latvijā; raksturot pedagoģiskās inovācijas; veikt empīrisku pētījumu un noteikt, kādas pārmaiņas kā pedagoģiskās inovācijas radījusi Eiropas kredītsistēmas ieviešana PIKC X; apkopot rezultātus un izstrādāt ieteikumus pedagogiem un skolas vadībai inovāciju ieviešanai.
 
Master’s thesis „Pedagogical innovation in the Vocational Education Competence Centre X Generated by the Implementation of European Credit System”, was chosen because in Latvia no purposeful research in pedagogy regarding on the introduction of the European credit system in vocational education. The aim of the Master's thesis research is to investigate changes as pedagogical innovations in the implementation of the European credit system at Vocational Education Competence Center (VECC) X. The tasks were defined - to analyze literature and sources of information on organizational changes in vocational education in Latvia; to describe pedagogical innovations; to carry out an empirical study and to identify the changes that are created as pedagogical innovations by the of the European credit system into VECC X; to summarize results and develop recommendations and make recommendations for teachers and school leadership to implement innovations.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48089
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV