Emocionālā attīstība mūzikas apguvē skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem sākumizglītībā
Автор
Dubure, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore: Inga Dubure Darba nosaukums: Emocionālā attīstība mūzikas apguvē skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem sākumizglītībā. Darba teorētiskajā daļā ir apkopotas dažādu pedagogu un psihologu atziņas par bērna emocionālo attīstību sākumizglītībā. Tika analizēts jaunākais skolas vecums, emociju attīstība skolēniem ar GAT, kā arī mūzika kā bērnu emocionālās attīstības veicinātāja, uztveres īpatnības bērniem ar GAT. Kā arī apskatīta ietekme, kā mūzikas klausīšanās ietekmē bērna emocionālo sfēru. Apkopota pedagogu pieredze un ieteikumi mūzikas uztveres un klausīšanās izmantošana sākumizglītībā mācību procesā. Pētījuma gaitā var iepazīties ar konkrētām darba metodēm, ar, kā palīdzību var noteikt bērna emocionālo stāvokli. Analizēta mūzikas klausīšanās ietekme uz emocionālo sfēru. Izmantojot tādas pētīšanas metodes kā pedagoģiskā novērošana un anketēšana. Atslēgas vārdi: emocionālā attīstība, skolēni ar GAT, jaunākais skolas vecums, mūzikas uztvere un klausīšanās, mūzikas stunda. Author of the Paper: Inga Dubure Title of the Paper: Emotional Development Through Acquiring of Music for Students with Mental Disability in Primary School. Theoretical part of the paper comprises opinions on a child’s emotional development in primary school by various teachers and psychologists. It includes analysis of younger primary school age, emotional development of students with mental disability, as well as music as a mode for emotional development and perception peculiarities for children with mental disability. It also incorporates influence of listening to music on a child’s emotional sphere. There is a summary of teachers’ experiences and suggestions as to how one can incorporate music perception and listening to music within study process of primary school. Research introduces to concrete methods, which will help determine child’s emotional condition and analyzes the influence of music perception on the emotional sphere, by using research methods of pedagogical observation and distribution of questionnaires. Key Words: emotional development, students with mental disability, younger primary school age, perception and listening to music, music class