• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu sadarbības prasmju attīstība dabaszinībās 4. klasē

Thumbnail
View/Open
299-70466-Akmentina_Ivita_ia17080.pdf (1.160Mb)
Author
Akmentiņa, Ivita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba “Skolēnu sadarbības prasmju attīstība dabaszinībās 4. klasē” teorētiskajā pamatojumā ir pedagoģijas, psiholoģijas zinātnieku atziņas par sadarbību, sadarbības prasmēm. Diplomdarba pirmajā daļā tiek raksturots sadarbības prasmju jēdziens, to nozīme mācību procesā un skolēnu tālākajās dzīves jomās. Kā arī apzinātas mācību metodes, kas veicina sadarbības prasmju attīstību. Otrajā daļā veikti pētījumi, kuros tika apzināta reālā situācija sadarbības prasmju attīstībā dabaszinību stundās 4. klasē. Turpmākajās nodaļās tika izstrādāti uzdevumi sadarbības veicināšanai dabaszinību stundās 4. klasē, veikta to aprobācija un analizēti aprobācijā iegūtie rezultāti. Ir apkopoti ieteikumi skolēnu sadarbības prasmju attīstībai dabaszinībās 4. klasē. Atslēgas vārdi: attīstība, dabaszinības, mācību metodes, sadarbības prasmes.
 
In the theoretical part of the diploma paper „The Development of Students’ Cooperative Skills during the Science Lessons in Grade 4.” opinions of pedagogical and psychological authorities have been given. In the first part of the paper the concept of “cooperative skills” has been characterised; its meaning in the study process and further life has been stated. Some methods have been acknowledged that foster the development of cooperative skills. In the second part investigations are made where the current situation in the development of cooperative skills during Science lessons of grade 4. is found out. In the following chapters the tasks for fostering cooperative skills during Science lessons in grade 4. are worked out. The tasks were used practically in the lessons and the results are analysed in the diploma paper. The recommendations for improving the cooperative skills during Science lessons in grade 4. are compiled in the paper, too. The Key Words: development, Science, study methods, cooperative skills
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48131
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV