Netieši vadīta bērna rotaļdarbība jaukta vecuma grupā
Author
Mārtiņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Netieši vadīta bērna rotaļdarbība jaukta vecuma grupā Darba autore: Ilze Mārtiņa Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed., doc. Ilze Šūmane Darba apjoms: 57 lapas, 9 attēli, 8 tabulas, 8 pielikumi, analizētas 31 literatūras un avoti. Darba mērķis ir pētīt un analizēt netiešas rotaļdarbības organizēšanas nosacījumus jaukta vecuma grupā pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma izmantotā literatūra un avoti ir no I. Staingaines, D. Dzinteres, G. Svences, A. Šponas, V. Avaņesovas, E. Eriksona un citu psihologu, pedagogu pētījumiem un materiāliem par dažādu vecumu bērnu attīstību kopveselumā, rotaļas un rotaļdarbības nozīmi pirmsskolā, mācību centru izmantojumu, pedagoga lomu rotaļdarbības organizēšanā, jaukta vecuma grupām pirmsskolā. Pētījuma dati un rezultāti iegūti aptaujājot pirmsskolas izglītības pedagogus no dažādām pirmsskolas iestāžu grupām, kā arī vērojot pedagoģisko procesu un organizāciju mācību centros. No iegūtajiem datiem veidoti piemēri, kā pedagogam netieši organizēt rotaļdarbību jaukta vecuma grupā. Atslēgas vārdi: rotaļdarbība, jaukta vecuma grupa, mācību centri, pedagoga loma. Indirectly Directed Child’s Play-based Class in Mixed-Age group Author: Ilze Mārtiņa Supervisor: Dr. paed., doc. Ilze Šūmane Amount of work: 57 pages, 9 images, 8 graphs, 8 addendum, used 31 information sources. The aim of the work is to study and analyse the conditions for organising indirectly directed child’s play in a mixed age group in a pre-primary education institutinon. The literature and sources used in the study are from authors like I. Staingaine, D. Dzintere, G. Svence, A. Špona, V. Avaņesova, E. Erikson and other psychologist and teachers research and materials about development of children of different ages, child’s play and role play meaning in preschool, the use of activity centres, teachers role in organising child’s play activities, mixed-age groups in preschool. Study data and results obtained from polling of preschool teachers from different pre-school groups, as well as observing pedagogical process and organisation in activity centres. The obtained data made in examples of how the teacher can indirectly organize child’s play in a mixed-age group. Key words: child’s play, mixed-age group, activity centres, teacher’s role.