dc.contributor.advisor | Stikute, Elita | |
dc.contributor.author | Kutra, Laura | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2019-07-04T01:04:40Z | |
dc.date.available | 2019-07-04T01:04:40Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | 71119 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48149 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba „Kritiskās domāšanas pieejas izmantošana dabaszinību mācību stundās 4. klasē” mērķis ir izzināt teorētisko literatūru par kritiskās domāšanas pieeju, metodēm un metodiskajiem paņēmieniem un atbilstoši tai izstrādāt uzdevumu kopumu dabaszinību mācību stundām 4. klasei, un pārbaudīt to praksē. Kritiskās domāšanas pieeja Latvijā tiek praktizēta kopš 1998. gada, taču lielāka daļa skolotāju šo pieeju mācību procesā neizmanto. Pētījuma aktualitāti nosaka kritiskās domāšanas kā caurviju prasmes loma jaunajā, kompetencēs balstītajā mācību saturā. Diplomdarba teorētiskajā daļā tika analizēta teorētiskā literatūra par kritiskās domāšanas jēdzienu, tā izpratni Latvijas izglītībā, kritiskās domāšanas pieeju mācību procesā. Empīriskajā daļā, balstoties uz pedagoģiskajā novērošanā, intervēšanā un anketēšanā iegūtajiem rezultātiem, tika veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, organizējot dabaszinību mācību stundas 4. klasē atbilstoši kritiskās domāšanas pieejai. Diplomdarbam ir ievads, piecas nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts ar četrdesmit avotiem, deviņpadsmit pielikumi. Diplomdarbā gūtās atziņas un pieredze aktuāla esošajiem, topošajiem skolotājiem un citiem interesentiem. Atslēgas vārdi: kritiskā domāšana, kritiskās domāšanas prasmes, kritiskās domāšanas pieeja, trīsfāzu modelis, kritiskās domāšanas metodes un metodiskie paņēmieni, dabaszinību mācību stundas. | |
dc.description.abstract | The aim of the diploma paper „Use of Critical Thinking Approach in Science Lessons in Grade 4” is to study theoretical literature about critical thinking approach, methods and methodological techniques and to develop a set of tasks in the science lessons in grade 4, and to test it in practice. The critical thinking approach has been practised in Latvia since 1998, but most teachers do not use this approach in the learning process. Actuality of investigation establishes critical thinking’s role in the competence-based learning content. The diploma paper’s theoretical part includes analyze of theoretical literature about the concept of critical thinking, its understanding in Latvian education, critical thinking approach in learning process. Empirical part, based on the results of the pedagogical observation, interception and survey, includes pedagogical experiment, by using the critical thinking approach in science lessons in grade 4. The diploma paper contains introduction, five sections and subsections, conclusion, used literature list with forty sources, nineteen attachments. The conclusion and experience of diploma paper are recommended for the existing, future teachers and other persons concerned. Key words: critical thinking, critical thinking skills, critical thinking approach, three phase model, critical thinking methods and methodological techniques, science lessons. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | kritiskā domāšana | |
dc.subject | kritiskās domāšanas prasmes | |
dc.subject | kritiskās domāšanas pieeja | |
dc.subject | trīsfāzu modelis | |
dc.subject | kritiskās domāšanas metodes un metodiskie paņēmieni | |
dc.title | Kritiskās domāšanas pieejas izmantošana dabaszinību mācību stundās 4. klasē | |
dc.title.alternative | Use of Critical Thinking Approach in Science Lessons in Grade 4 | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |