Fizikālo modeļu izmantošana fizikas un informātikas apguvē
Author
Jemeļjanovs, Dmitrijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Dudareva, Inese
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Fizikālo modeļu izmantošana fizikas un informātikas apguvē. Jemeļjanovs D., darba vadītājs Dr. Phys., Dudareva I.. Bakalaura darbā ir 81 lappuse, 5 nodaļas, 17 apakšnodaļas, 10 tabulas, 45 attēli, 9 pielikumi, 25 informācijas avoti. Darbs rakstīts latviski. Darba mērķis ir izvērtēt iespējas, priekšrocības un trūkumus fizikālo modeļu izveidē informātikas priekšmetā un to izmantošanā fizikas priekšmeta apguvē vidusskolas posmā. Darbā tika veikta literatūras analīze ar mērķi noskaidrot praktisko metožu, tādu kā modeļu izgatavošanu, nozīmi mācību procesā. Aprakstīti izveidotie fizikālie modeļi, to izveide un programmēšana informātikas priekšmeta ietvaros. Veikta mācību materiālu aprobācija vidusskolas klasēs, iegūts ekspertu vērtējums, atbilstoši izstrādātiem kritērijiem. Noskaidrots skolēnu viedoklis par šo mācību metodi. Statistiski apstrādāti pētniecisko darbu rezultāti. Tika secināts, ka modeļu izgatavošana pilnveido izpratni par fizikāliem procesiem iekārtu darbībā. Use of Physical Models in Physics and Informatics. D. Jemeļjanovs, supervisor of the work Dr. Phys. I. Dudareva. In the bachelor's thesis there are 81 pages, 5 chapters, 17 sub-chapters, 10 tables, 45 images, 9 appendices and 25 sources of information. The work is written in Latvian. The aim of the thesis is to evaluate the possibilities, advantages and disadvantages of developing physical models in the Informatics and their use in studying physics at secondary school. Literature analysis was carried out with the aim of finding out the significance of practical methods, such as modeling, in the learning process. The author has described physical models, their creation and programming during the study process. The study materials were approbated in secondary school classes. Expert judgment was obtained according to the developed criteria. The pupils' views on this learning method have been clarified. Research results were processed statistically. It was concluded that modeling improves understanding of physical phenomena in the operation of devices.