Show simple item record

dc.contributor.advisorSeļāvo, Leo
dc.contributor.authorKaksis, Gusts
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:06:04Z
dc.date.available2019-07-04T01:06:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70139
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48298
dc.description.abstractDators mūsdienu dzīvās mūzikas izpildījumā ir kļuvis par vienu no instrumentiem uz skatuves, diemžēl no lietošanas ērtuma paaugstināta stresa situācijās datora un grafiskās operētājsistēmas vispusība var būt traucējošs faktors. Kā alternatīvas darbā tika pētītas procesoru arhitektūru un operētājsistēmu kombinācijas virtuālo mūzikas instrumentu un virtuālo skaņas efektu lietotņu darbināšanai uz ierobežotu resursu iegultām ierīcēm priekš dzīvā mūzikas izpildījuma. Tika apskatīti divu veidu iekārtas un programmatūras darbināšana uz tām caur Linux operētājsistēmu un tiešā realizācijā uz procesora. Kā galvenie pētījuma kritēriji tika ņemti vērā izstrādes rīku lietošanas ērtums, procesoru veiktspēja peldošā punkta aprēķiniem un strāvas patēriņš ar mērķi lietot iekārtu ar bateriju. Tika secināts, ka ar mūsdienās samērā lēti pieejamām iegultajām iekārtām ir iespējams darbināt virtuālo mūzikas instrumentu programmas, šīs iekārtas spēj sāknēties pietiekami ātri un tās spēj darboties pietiekami ilgi no baterijas, lai tās varētu izmantot dzīvajam izpildījumam uz skatuves.
dc.description.abstractIn today’s live music performance a computer has become one of the music instruments on stage, but unfortunately it might become a cumbersome factor because of it’s universal nature. As an alternative this thesis researches processor architecture and operating system combinations for running virtual music instrument and virtual sound effects applications on specially developed embedded hardware for live music performances. The research was done on two different devices with programs running on Linux operating system and directly on processor (bare metal). The main criteria for the research were - the ease of use of development tools, processor performance of floating point calculations and power consumption with an aim to use the device with battery power. Conclusions were drawn that with today’s relatively cheap embedded hardware devices it’s possible to run virtual music instrument software, these devices boot up fast enough and they can perform long enough on battery power to use them for live performances on stage.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDatorzinātne
dc.subjectARHITEKTŪRA
dc.subjectIEGULTĀS IERĪCES
dc.subjectMŪZIKAS INSTRUMENTI
dc.subjectSKAŅU EFEKTI
dc.subjectSKAŅAS SIGNĀLA APSTRĀDE
dc.titleVirtuālo mūzikas instrumentu un signālu apstrādes efektu arhitektūra ierobežotu resursu aparatūrām
dc.title.alternativeVirtual music instrument and signal processing effect architecture for limited resource hardware
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record