Show simple item record

dc.contributor.advisorLejnieks, Māris
dc.contributor.authorIsajevs, Ņikita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:08:38Z
dc.date.available2019-07-04T01:08:38Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69044
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48566
dc.description.abstractStarptautiskā kuģniecībā ievērojamo lomu aizņem kuģa arests kā prasības nodrošinājuma veids. Starptautiskās konvencijas, kuras ir ratificētas Latvijā, nosaka galvenos principus, kurus ievēro visas līgumslēdzējvalstis attiecībā uz kuģa aresta kārtību. Šo normu ieviešana nacionālos normatīvos aktos var būt nepilnīga, nekorekta vai nepareizi interpretēta, par ko liecina atšķirīgā prakse starp valstīm, kas ratificējušas tās pašas konvencijas. Darba mērķis ir palielināt informētību iespējamo prasītāju un kuģu īpašnieku vidū par Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem attiecībā uz kuģa arestu, novērst iespējamos trūkumus un nepilnības likumu noteikumos, kā arī rast jaunus risinājumus, lai korekti piemērotu starptautiskās konvencijas attiecībā uz kuģa aresta definīciju, spriedumu izpildi un arestu teritoriālajos ūdeņos. Atslēgvārdi: kuģu arests, prasības nodrošinājums, sprieduma izpilde, in rem, in personam, ostas kapteinis.
dc.description.abstractShip arrest as a mean of securing a claim plays an important role on international shipping. International conventions that have been ratified in Latvia determine the basic principles of ship arrest that all contracting states must duly respect. The introduction of these rules into national legislation can be incomplete, incorrect or misinterpreted, as evidenced by the different practices between countries that have ratified the same conventions. The aim of this thesis is to raise awareness among potential plaintiffs and ship owners about the legislation of Republic of Latvia regarding the arrest of a ship, to eliminate possible shortcomings and deficiencies in the state law, as well as to find new solutions for the correct application of international conventions on the definition of arrest, enforcement of the claim and ship arrest in territorial waters. Keywords: ship arrest, claim security, enforcement, in rem, in personam, port captain.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectJuridiskā zinātne
dc.subjectkuģu arests
dc.subjectprasības nodrošinājums
dc.subjectsprieduma izpilde
dc.subjectin rem
dc.subjectin personam
dc.titleKuģa arests
dc.title.alternativeShip arest
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record